O drugiej edycji programu informuje brytyjski serwis Independent. Kampania 4 Day Week ma zbadać skutki wynikające z wprowadzenia czterodniowego tygodnia pracy.
Kolejne brytyjskie firmy przystąpiły do eksperymentu z czterodniowym tygodniem pracy
Obecna edycja programu, która stanowi drugą fazę kampanii 4 Day Week, ma potrwać sześć miesięcy. Bierze w niej udział 17 firm i ponad 1000 pracowników. Wśród firm znalazło się m.in. Brytyjskie Towarzystwo Immunologiczne (British Society for Immunology, BSI) oraz Crate Brewery – browar z siedzibą w Hackney, wschodniej dzielnicy Londynu. Badania wspierają naukowcy z Uniwersytetu Cambridge, Instytutu Autonomii oraz Boston College.
Kampania 4 Day Week zakłada, że pracownicy pracują cztery dni w tygodniu i otrzymują za to pełne wynagrodzenie. W trakcie eksperymentu gromadzone będą dane na temat morale pracowników, poziomu produktywności oraz wskaźników wypalenia zawodowego.
Projekt ma za zadanie sprawdzić, czy krótszy tydzień pracy jest w stanie zwiększyć produktywność. Jego wyniki zostaną przedstawione brytyjskiemu rządowi latem przyszłego roku.