– Choć młodzi ludzie są aktywni zawodowo, mają pomysły, wiarę w siebie i duży poziom poczucia skuteczności, to niewiele osób w tej grupie zakłada własny biznes – zwraca uwagę Anna Bichta, prezeska Fundacji THINK!, komentując wyniki jej badania przeprowadzonego we współpracy z Centrum Psychologii Ekonomicznej i Badań Decyzji Akademii Leona Koźmińskiego (ALK) oraz Fundacją Citi Handlowy im. L. Kronenberga.
Według internetowego sondażu, który jesienią zeszłego roku objął reprezentatywną próbę ponad tysiąca osób w wieku od 18 do 30 lat, praca jest ważnym elementem życia młodych Polaków.
Aż 85 proc. uczestników badania jest aktywnych zawodowo, przy czym większość z nich (ponad 61 proc.) pracuje „dla kogoś”. Najwięcej, bo prawie połowa z tej grupy, jest zatrudnionych na umowę o pracę, a pozostali pracują zwykle na umowę zlecenie lub o dzieło. Autor raportu z badania, Artur Domurat, psycholog i ekonomista z ALK, zwraca uwagę na niski odsetek młodych osób, które prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą.
Czytaj więcej
62 proc. średnich i dużych firm dostrzega korzyści z inwestycji w nowe kwalifikacje załogi, lecz...