Materiał powstał we współpracy z Griffin Capital Partners
Tworzycie już kolejną platformę działającą w obszarze prywatnych akademików. Jaka jest strategia firmy dotycząca tego sektora? W przeszłości mieliście już taką platformę.
Tak, razem z naszym partnerem, Kajima Student Housing Limited, rozwinęliśmy w Polsce Student Depot, obecnie największą platformę prywatnych akademików w kraju. Nasi japońscy partnerzy wykazywali się długoterminową wizją rynku, jednak w ostatnich miesiącach zdecydowali, że w obliczu globalnego kryzysu nieruchomościowego należy nieco zwolnić tempo rozwoju Student Depot. My jako Griffin mieliśmy możliwość wyjścia z tej inwestycji, co z sukcesem zrobiliśmy w grudniu zeszłego roku. Niemniej jednak jesteśmy bardzo przekonani co do segmentu domów studenckich w Polsce. W związku z tym pozyskaliśmy nowego partnera – Signal Capital Partners z Wielkiej Brytanii – z którym będziemy tworzyli kolejną platformę w tym sektorze.
Wierzymy, że w Polsce mamy bardzo dużo miejsca na rozwój w PRS-ie, czyli w mieszkaniach na wynajem i szczególnie w akademikach. Niewątpliwy sukces Student Depot to dla nas powód do satysfakcji, a nasze nowe przedsięwzięcie w obszarze PBSA (lokale dla studentów – red.), realizowane wspólnie z Signal Capital Partners, to duża biznesowa szansa.
Deklarujecie wręcz, że chcecie stworzyć wiodącego gracza na tym rynku. Jakie macie atuty?