Pandemiczna wiosna w lodówkach

Nakaz siedzenia w domach podciął sprzedaż lodów na patyku, jednak konsumenci o tych przysmakach nie zapomnieli. Lody w dużych opakowaniach cały czas dobrze się sprzedają.

Aktualizacja: 10.07.2020 06:31 Publikacja: 09.07.2020 21:00

Pandemiczna wiosna w lodówkach

Foto: Adobe Stock

W najgorszych miesiącach zamknięcia gospodarki z powodu koronawirusa lody na patyku, rożki, „kanapki" sprzedawały się nawet o jedną trzecią gorzej niż przed rokiem. Lockdown i zakaz spacerów odbiły się mocno na lodach impulsowych. Czego jednak konsumenci nie mogli zjeść na spacerze, zanieśli do domów – sprzedaż lodów familijnych, w dużych zbiorczych opakowaniach, miała się w czasach zamknięcia doskonale.

Sprzedaż lodów impulsowych jest ważna, bo one odpowiadają za mniej więcej dwie trzecie rynku. W tym roku małe sklepy analizowane przez Centrum Monitorowania Rynku sprzedały lody o wartości 294 mln zł, o blisko 11 proc. mniej niż w ciągu pięciu pierwszych miesięcy 2019 r., ale w marcu i kwietniu 2020 r., w czasie największego zamknięcia, lody na patyku i rożki notowały straty sprzedaży sięgające -31 i -25 proc. wobec poprzedniego roku. Dopiero w maju sprzedaż wyszła na prostą i wzrosła rok do roku o 1,3 proc. Jakie będzie lato, trudno zgadnąć, jednak lodom służą gorące dni, których ostatnio brakuje. – W tej kategorii prowadzi Unilever, który ma 32 proc. udziałów w rynku, drugie miejsce (30 proc.) zajmuje Koral – informuje Magdalena Wilgatek, analityk danych CMR.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności