Aktualizacja: 31.03.2015 08:29 Publikacja: 30.03.2015 22:00
W styczniu 2015 r. liderem polskiego rynku wódki został ponownie CEDC. Po sześciu latach wyprzedził Stock Spirits.
Foto: Fotorzepa/Michał Walczak
Do zmiany na najwyższym miejscu podium wśród producentów wódki doszło w styczniu 2015 r. Znana dzięki Żołądkowej Gorzkiej i Lubelskiej grupa Stock Spirits musiała oddać pierwsze miejsce zwiększającemu udziały CEDC.
W lutym kontrolowany przez Rosjan właściciel Żubrówki i Soplicy jeszcze bardziej umocnił się na pozycji lidera. Nie tylko zwiększył wtedy udziały w sprzedaży liczonej w litrach do poziomu najwyższego od 2003 r., ale także wyprzedził rywala pod względem udziałów w łącznych wydatkach na wódkę.
Rosyjski urząd patentowy Rospatent otrzymał wniosek firmy o zarejestrowanie nowej marki wódki . Wnioskodawcą jest firma technologiczna z St Petersburga RAU IT - poinformował „Moscow Times”.
Prokuratur generalny Rosji sprawdzi informacje o zawyżaniu przez producentów cen na przetwory mleczne. Takie polecenie wydał mu Kreml. Reżim niepokoi rosnące niezadowolenie Rosjan z coraz większych podwyżek cen żywności.
Masło od początku roku zdrożało już o 40 proc. Ile może kosztować w święta? - Zbliżamy się do 10 zł - mówi ekspert. Wszystko przez to, że producentom bardziej opłaca się dziś wytwarzanie np. serów, a nie masła.
Okazało się, że polscy konsumenci także w przypadku żywności szukają tańszych zamienników – mówi Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności. – Żywność w wydatkach Polaków staje się coraz znaczącym ciężarem i dlatego szukają oszczędności – dodaje.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Polskie firmy wciąż walczą o nowe rynki, na których chcą sprzedawać produkty rolno-spożywcze. W kraju wyzwaniem jest m.in. lokalny popyt oraz automatyzacja, zrównoważony rozwój i utrzymująca się presja płacowa.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Grupa Maspex podpisała umowę przejęcia producenta wódek CEDC, znanego z marek Żubrówka czy Soplica. Wartości transakcji to 3,9 mld zł.
Rynek spirytualiów kurczy się coraz bardziej. W 2015 roku popyt wzrośnie jedynie na whisky.
Rok 2016 też nie przyniesie ożywienia. Lider rynku, CEDC, nie zamierza jednak zwalniać tempa.
Do końca 2015 r. flagowa marka CEDC ma awansować na trzecie miejsce wśród wódek o największej sprzedaży na świecie. Przyczynią się do tego głównie polscy konsumenci.
Komisja Nadzoru Finansowego obniżyła karę dla CEDC do 700 tys. zł. Wcześniej ten producent wódki miał zapłacić o 100 tys. zł więcej.
W 2014 roku sprzedaż Żytniówki urosła o 63 proc. To najlepszy wynik na globalnym rynku wódki. W rankingu popularności awansowała także Żubrówka.
Sprzedaż czystej nadal spada. Szanse, że do budżetu trafi w 2015 roku 7,25 mld zł akcyzy od mocnych trunków, są więc niewielkie – ostrzega branża.
O 18 proc., do 46,8 mln litrów zwiększyła się w 2014 roku sprzedaż marki należącej do CEDC. To największy wzrost spośród najpopularniejszych wódek na świecie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas