Koncerny spożywcze chcą zarobić na Ozempicu. Pomagają im influencerzy

Nowa marka żywności dla osób przyjmujących leki odchudzające, takie jak Ozempic czy Wegovy, będzie miała w opisie na opakowaniu informację, że posiłki są bogate w białko, błonnik i składniki odżywcze, ale nie poda nazw konkretnych leków - poinformował prezes koncernu Nestle.

Publikacja: 21.06.2024 14:51

Koncerny farmaceutyczne przez leki na odchudzanie tracą zyski

Koncerny farmaceutyczne przez leki na odchudzanie tracą zyski

Foto: Adobe Stock

Reuters informuje, że największy na świecie producent żywności nie poda nazw leków na opakowaniach ze względu na obawy regulacyjne, powiedział w niedawnym wywiadzie Tom Moe, prezes ds. posiłków w Nestle USA.

Nestle zamiast tego będzie reklamować swoją linię Vital Pursuit mrożonych posiłków w cenie po 5 dolarów maksymalnie w mediach społecznościowych – powiedział Moe.

Niechęć Nestle przed umieszczeniem na opakowaniach nazw leków, takich jak preparaty Novo Nordisk - Wegovy i Ozempic, pokazują niepewność, z jaką mierzą się globalne firmy spożywcze, które stawiają od niedawna na sprzedaż produktów specjalnie przeznaczonych dla milionów ludzi przyjmujących leki hamujące apetyt – informuje Reuter.

Czytaj więcej

Kolejna branża odczuła „efekt Ozempicu”. Chce na tym zarobić miliony

Koncerny farmaceutyczne przez leki na odchudzanie tracą zyski

Leki, należące do klasy leków znanych jako agonisty GLP-1, zagrażają zyskom producentów przekąsek i sieci fast foodów, ponieważ ludzie je przyjmujący znacznie ograniczają ilość spożywanego jedzenia. Nestle musi konkurować z firmami, które prześcigają się w wymyślaniu coraz bardziej atrakcyjnych i „niezbędnych” preparatów i dan dla osób na diecie.

Producent Biocare, napoju sprzedawanego za 4,50 USD za porcję, zachwala na opakowaniu, że może on „łagodzić skutki uboczne”, takie jak nudności, u osób przyjmujących semaglutydy, odnosząc się do składnika aktywnego w Wegovy i Ozempic. Leki mogą powodować skutki uboczne ze strony przewodu pokarmowego. Lekarze zalecają osobom stosującym te leki by nie przechodzili na głodówki, ale jedli produkty bogate w białko, aby utrzymać energię i uniknąć utraty masy mięśniowej.

Czytaj więcej

Nestlé wypuszcza linię mrożonek dla osób przyjmujących Ozempic

Herbalife reklamując koktajle sprzedawane w pakiecie za 185,10 USD, które, jak twierdzi, mogą pomóc ludziom zaspokoić ich potrzeby żywieniowe podczas diety. Sprzedawcy detaliczni, tacy jak sprzedawca suplementów GNC, również chcą wykorzystać ten trend, wprowadzając w sklepach dział specjalnie dla klientów stosujących preparaty z GLP-1, w którym sprzedawany jest proszek białkowy i błonnik.

Jak zareklamować dania dla osób na Ozempicu

Nawiązanie do leków odchudzających na opakowaniach produktów Vital Pursuit może narazić Nestle na kontrolę regulacyjną. „Nasz produkt nie jest lekiem, jest produktem spożywczym” — powiedział Moe.

Odwoływanie się do leków może sugerować, że żywność w jakiś sposób leczy lub zapobiega chorobom, twierdzi w rozmowie z Reuterem Lauren Handel, prawnik specjalizujący się w żywności. „Najbezpieczniejszym sposobem postępowania jest niewspominanie o żadnych lekach” - wyjaśnia. Te same zasady dotyczą reklamy. Oznaczanie produktów jako „odpowiednich dla osób na diecie” lub jako „dodatków do” leków może być niezgodne z przepisami FDA.

Czytaj więcej

Leki na odchudzanie mogą pobudzić amerykańską gospodarkę o bilion dolarów

Herbalife także unika wymieniania nazw leków i zamiast tego stosuje bardziej bezpośrednie podejście, pisząc na Facebooku: „Stosujesz lek odchudzający GLP-1? Wspieraj swoje potrzeby żywieniowe, stosując zestaw uzupełniający GLP-1 firmy Herbalife”.

Natomiast Robard Corp, który produkuje Biocare, poinformował, że sprzedaje napój za pośrednictwem „silnej społeczności influencerów, którzy wszyscy przyjmują GLP-1”.

Także kilka innych firm w USA, które zaczęły produkować dania i napoje dla odchudzających się unika wymieniania nazw konkretnych leków.

Reuters informuje, że największy na świecie producent żywności nie poda nazw leków na opakowaniach ze względu na obawy regulacyjne, powiedział w niedawnym wywiadzie Tom Moe, prezes ds. posiłków w Nestle USA.

Nestle zamiast tego będzie reklamować swoją linię Vital Pursuit mrożonych posiłków w cenie po 5 dolarów maksymalnie w mediach społecznościowych – powiedział Moe.

Pozostało 91% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Nowa Skoda Kodiaq. Liczą się konie mechaniczne czy design?
Tu i Teraz
Nowa Skoda Superb. Komfort w parze z technologią
Przemysł spożywczy
Po niemal 35 latach wraca popularny baton czekoladowy. Zastąpił go Snickers
Przemysł spożywczy
Powodzie. Darmowe dania McDonald's dla mundurowych wywołały kontrowersje
Przemysł spożywczy
Otmuchów wrócił do działalności, pod Wrocławiem czekają na falę