Rosyjski producent chce wypełnić pustkę po Coca-Coli. Nadchodzi Czernogołowka

Po tym jak najwięksi światowi producenci napojów bezalkoholowych porzucili rosyjski rynek, lokalny producent Czernogołowka chce zając ich miejsce i planuje spektakularne przejęcie 50 proc. udziałów w prawie 9 miliardowym rynku.

Publikacja: 03.08.2022 12:29

Rosyjski producent chce wypełnić pustkę po Coca-Coli. Nadchodzi Czernogołowka

Foto: Bloomberg

Masowy exodus zachodnich firm spowodowany sankcjami i restrykcjami po ataku Rosji na Ukrainę stworzył nieoczekiwaną szansę dla rosyjskich firm i przedsiębiorców – pisze Reuters.

Czernogołowka, firma nazwana na cześć miasta pod Moskwą, gdzie została założona w 1998 roku, produkuje przekąski, wodę butelkowaną, ziołowe lemoniady, napoje energetyczne, a od maja tego roku także Cola Czernogołowka, która ma zastąpić Coca-Cole i Pepsi na rosyjskim rynku.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności