Polacy najmocniej zwiększyli wydatki na alkohol

W 2021 roku wydatki Polaków na wódkę wzrosły w małych sklepach o niemal 14 proc., a w przypadku innych alkoholi o 11 proc. To jednak efekt wzrostu cen, a nie popytu.

Publikacja: 15.03.2022 14:29

Polacy najmocniej zwiększyli wydatki na alkohol

Foto: Adobe Stock

Z danych M/platform wynika, że przeciętny koszyk zakupowy w tradycyjnym sklepie spożywczym w Polsce nie uległ znaczącej zmianie pod względem liczby znajdujących się w nim produktów, jednak od połowy roku wyraźnie rosła jego średnia wartość.

Pod względem wartości sprzedaży w handlu tradycyjnym królują produkty świeże jak mięsa, wędliny, sery, owoce, warzywa, wyroby piekarskie i cukiernicze oraz używki i nabiał.

Pozostało 84% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności