Reklama
Reklama
Aktualizacja: 21.11.2024 23:07 Publikacja: 29.08.2024 20:56
Reklama
Reklama
Zaczęło się od małego start-upu w Poznaniu. Dzisiaj Allegro to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, jedna z największych firm e-commerce w Europie oraz wyjątkowe miejsce pracy.
W procesie rekrutacyjnym pokazujemy, jak atrakcyjnym miejscem do pracy jest AstraZeneca, a jednocześnie staramy się wybierać takich kandydatów, którzy chcą się rozwijać, uczyć, zdobywać różne doświadczenia, mają w sobie pasję oraz chęci i zgodnie z wartościami i misją firmy chcą pomagać innym – mówi Marta Jagnieża, wiceprezes zarządu, dyrektorka HR w AstraZeneca.
Czy chcielibyście pracować w organizacji, w której macie przestrzeń do działania i możecie realnie wpływać na biznes i organizację? Polpharma jest właśnie takim miejscem pracy.
W obliczu rosnących wyzwań związanych z ochroną środowiska oraz zmianami klimatycznymi transformacja energetyczna staje się kluczowym tematem dla przedsiębiorstw na całym świecie. Jednym z liderów w tej dziedzinie w Polsce jest Grupa Energa, która – jako część Grupy ORLEN – konsekwentnie dąży do realizacji swoich ambitnych celów związanych z transformacją i zrównoważonym rozwojem.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
W jaki sposób ESG będzie nadal ewoluować? Co mogą zrobić korporacje w obliczu coraz bardziej ekstremalnych warunków pogodowych, kurczącej się różnorodności biologicznej i degradacji środowiska?
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Trunki w wersji bezalkoholowej podbijają polski rynek, ze sprzedażą rosnącą nawet ponad 50 proc. w skali roku. To dopiero początek coraz mocniejszego trendu konsumenckiego.
Tanie sklepy zdobywają rynek i umacniają pozycję, ale w niektórych sektorach widać wzrost liczby specjalistycznych placówek. Zwłaszcza tych piekarniczych czy z wyrobami tytoniowymi lub alkoholem.
W dekadę zniknęła niemal co trzecia stacjonarna placówka, ale Polacy książki nadal kupują. Tylko coraz częściej korzystają z kanałów internetowych i innych sklepów, nawet spożywczych.
Co drugi Polak uważa, że Biedronka oferuje najniższe ceny. Jednak w przypadku pytania o ich wysokość w miejscowościach turystycznych odsetek przekonanych o tym, że ta sieć jest najtańsza spada do 28 proc.
Tylko na podstawowe produkty spożywcze i chemiczne z nadrukiem popularnych postaci z bajek, seriali czy gier Polacy w rok wydają 500 mln zł. Dodając do tego odzież czy zabawki, skala rynku robi się wielokrotnie większa.
Ogromna presja na cięcie cen i ciągłe licytowanie, oferta którego sklepu jest aktualnie najtańsza, to wyzwanie dla całego rynku. I nikt nie powinien być wobec niego obojętny.
W pierwszym półroczu liczba akcji tego typu w gazetkach reklamowych wzrosła o 9 proc. w efekcie mocniejszego wzrostu cen, wywołanego choćby powrotem VAT na żywność, jak i wojną cenową między największymi sieciami.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas