Reklama
Reklama
Aktualizacja: 15.01.2025 05:51 Publikacja: 29.08.2024 20:56
Dzisiejsze dynamiczne środowisko biznesowe stawia przedsiębiorców przed stale rosnącymi wymaganiami rynku co do jakości oferowanych usług, optymalizacji kosztów, a zarazem zwiększania swojej wydajności operacyjnej.
Współczesny świat biznesu przechodzi dynamiczne zmiany.
Zaczęło się od małego start-upu w Poznaniu. Dzisiaj Allegro to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, jedna z największych firm e-commerce w Europie oraz wyjątkowe miejsce pracy.
W procesie rekrutacyjnym pokazujemy, jak atrakcyjnym miejscem do pracy jest AstraZeneca, a jednocześnie staramy się wybierać takich kandydatów, którzy chcą się rozwijać, uczyć, zdobywać różne doświadczenia, mają w sobie pasję oraz chęci i zgodnie z wartościami i misją firmy chcą pomagać innym – mówi Marta Jagnieża, wiceprezes zarządu, dyrektorka HR w AstraZeneca.
Czy chcielibyście pracować w organizacji, w której macie przestrzeń do działania i możecie realnie wpływać na biznes i organizację? Polpharma jest właśnie takim miejscem pracy.
W ostatnich czterech latach zlikwidowano ponad 200 księgarń. Polacy czytają chętnie, ale książki coraz częściej kupują w internecie czy podczas zakupów... spożywczych.
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Trunki w wersji bezalkoholowej podbijają polski rynek, ze sprzedażą rosnącą nawet ponad 50 proc. w skali roku. To dopiero początek coraz mocniejszego trendu konsumenckiego.
Tanie sklepy zdobywają rynek i umacniają pozycję, ale w niektórych sektorach widać wzrost liczby specjalistycznych placówek. Zwłaszcza tych piekarniczych czy z wyrobami tytoniowymi lub alkoholem.
W dekadę zniknęła niemal co trzecia stacjonarna placówka, ale Polacy książki nadal kupują. Tylko coraz częściej korzystają z kanałów internetowych i innych sklepów, nawet spożywczych.
Co drugi Polak uważa, że Biedronka oferuje najniższe ceny. Jednak w przypadku pytania o ich wysokość w miejscowościach turystycznych odsetek przekonanych o tym, że ta sieć jest najtańsza spada do 28 proc.
Tylko na podstawowe produkty spożywcze i chemiczne z nadrukiem popularnych postaci z bajek, seriali czy gier Polacy w rok wydają 500 mln zł. Dodając do tego odzież czy zabawki, skala rynku robi się wielokrotnie większa.
Ogromna presja na cięcie cen i ciągłe licytowanie, oferta którego sklepu jest aktualnie najtańsza, to wyzwanie dla całego rynku. I nikt nie powinien być wobec niego obojętny.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas