Tajemniczy rządowy przetarg na usługi influencerów i zagadkowa rezygnacja

Kancelaria Premiera ogłosiła chęć zorganizowania kampanii z „młodzieżowymi idolami internetowymi”. Po naszych pytaniach poinformowała, że pomysł jest nieaktualny.

Publikacja: 28.03.2023 03:00

Przed tygodniem poseł PiS Radosław Fogiel w krótkim filmiku zadał pytanie do młodych ludzi „Za co ta

Przed tygodniem poseł PiS Radosław Fogiel w krótkim filmiku zadał pytanie do młodych ludzi „Za co tak naprawdę nienawidzicie PiS?” Teraz KPRM planowała kampanię z udziałem „młodzieżowych idolów internetowych”?

Foto: PAP/ALBERT ZAWADA

Influencer to według Wikipedii „w świecie mediów społecznościowych osoba wpływowa, która dzięki swojemu zasięgowi jest w stanie oddziaływać na ludzi, z którymi nawiązuje trwałe relacje”. Influencerzy często działają na popularnych wśród młodzieży platformach, jak TikTok czy Instagram, a współpracować z nimi chciał oficjalnie rząd.

Tak wynika z opublikowanego przed kilkoma dniami planu zamówień publicznych Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Znalazła się w nim pozycja „Przeprowadzenie edukacyjno-informacyjnej kampanii społecznej w mediach społecznościowych, skierowanej do młodych ludzi, opartej na młodzieżowych idolach internetowych, tzw. influencerach”. Przetarg miał ruszyć jeszcze w marcu i zaplanowano na niego 146 tys. zł.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Polityka
Rafał Trzaskowski zabrał głos ws. aborcji. Zapowiada „własną ustawę”
Polityka
Sondaż prezydencki: Mentzen zyskuje. Jest tuż za Nawrockim
Polityka
Bosak krytykuje słowa Tuska: Nasza polityka ma być oparta na „jeśli”? Litości
Polityka
„Polityczne Michałki”: Czy PiS uwierzy jeszcze w Karola Nawrockiego?
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Polityka
Ociepa po wystąpieniu Tuska: Spóźnił się ze swoimi diagnozami