Burmistrz Malmö Katrin Stjernfeldt Jammeh chce, aby miasto zaczęło opracowywać plany podziemnej linii kolejowej z co najmniej pięcioma przystankami: Malmö Centrum, Södervärn, Värnhem, Västra Hamnen i Nyhamnen.
- Musimy zaplanować system ruchu, w którym bierzemy pod uwagę, że jesteśmy zamieszkanym przez pół miliona ludzi - powiedziała lokalnej gazecie "Sydsvenskan".
- System transportu musi być w stanie obsłużyć więcej, niż tylko tych, którzy mieszkają w Malmö, ponieważ na region Skanii przypada połowa nowo tworzonych miejsc pracy, a dodatkowo doświadczamy wzrostu zainteresowań turystów - dodała.
Stjernfeldt Jammeh powiedziała, że ??jeśli jej partii uda się utrzymać władzę po niedzielnych wyborach, to zamierza przeforsować swoje plany. Malmö z Kopenhagą miałoby być skończone przed 2035 rokiem, a podróż z jednego krańca na drugi trwałaby 23 minuty - połowę czasu, jaki obecnie spędza się, jadąc ze szwedzkiego miasta do duńskiego przez Most nad Sundem.
- To jest dobry powód, by zejść do podziemia, ponieważ musimy być oszczędni z powierzchnią naziemną - powiedziała.