Przez woke gry komputerowe nie będą już takie jak kiedyś. Jakie zaimki mają smoki?

Fala woke w grach komputerowych obecnie opada, ale odcisnęła swoje piętno – branża stała się bardziej otwarta na różnorodne tematy i ostrożniej niuansuje drażliwe społecznie kwestie.

Publikacja: 21.03.2025 06:00

Gdy środowiska aktywistyczne „poczuły krew”, zaczęły coraz głośniej domagać się zmian w świecie gier

Gdy środowiska aktywistyczne „poczuły krew”, zaczęły coraz głośniej domagać się zmian w świecie gier. Coraz częściej krytykowano sposób przedstawiania kobiet, brak różnorodności oraz ignorowanie potrzeb mniejszości

Foto: vectorfusionart/Azbestocement

Gry komputerowe – od zarania dziejów domena białych, heteroseksualnych mężczyzn. Byli oni zarówno ich twórcami, odbiorcami, jak i bohaterami. Jednak wraz z rozszerzaniem się zasięgu gier na coraz bardziej zróżnicowane grupy odbiorców ten pierwotny układ zaczął się kruszyć. W ciągu ostatniej dekady mieliśmy do czynienia z potężną falą zmian, która przetoczyła się przez całą branżę gier komputerowych, wywołując po drodze liczne skandale oraz burzliwe dyskusje, którym warto się przyjrzeć.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Ostatnia lekcja”: Przyszłość teatru i złowrogi profesor
Plus Minus
„Suknia i sztalugi”: Sztuka kobiet w wiekach mężczyzn
Plus Minus
„Trakty i kontrakty”: Za garść bursztynów
Plus Minus
„Dzikie pomysły natury. Jak przyroda inspiruje świat nauki”: Nauka od natury
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Plus Minus
„Cassandra”: Opiekuńcza tyrania