Reklama
Rozwiń

Przez woke gry komputerowe nie będą już takie jak kiedyś. Jakie zaimki mają smoki?

Fala woke w grach komputerowych obecnie opada, ale odcisnęła swoje piętno – branża stała się bardziej otwarta na różnorodne tematy i ostrożniej niuansuje drażliwe społecznie kwestie.

Publikacja: 21.03.2025 06:00

Gdy środowiska aktywistyczne „poczuły krew”, zaczęły coraz głośniej domagać się zmian w świecie gier

Gdy środowiska aktywistyczne „poczuły krew”, zaczęły coraz głośniej domagać się zmian w świecie gier. Coraz częściej krytykowano sposób przedstawiania kobiet, brak różnorodności oraz ignorowanie potrzeb mniejszości

Foto: vectorfusionart/Azbestocement

Gry komputerowe – od zarania dziejów domena białych, heteroseksualnych mężczyzn. Byli oni zarówno ich twórcami, odbiorcami, jak i bohaterami. Jednak wraz z rozszerzaniem się zasięgu gier na coraz bardziej zróżnicowane grupy odbiorców ten pierwotny układ zaczął się kruszyć. W ciągu ostatniej dekady mieliśmy do czynienia z potężną falą zmian, która przetoczyła się przez całą branżę gier komputerowych, wywołując po drodze liczne skandale oraz burzliwe dyskusje, którym warto się przyjrzeć.

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Plus Minus
Łukasz Foks: Chcemy dać Polakom supermoce związane z AI
Plus Minus
„Na wulkanie”: Opowieści o ludziach, którzy wypadli na zakręcie
Plus Minus
„Rondo Wiatraczna”: Rondo większe niż życie
Plus Minus
„Mickey 17”: Kolonizowana planeta jak łagier o zaostrzonym rygorze
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Plus Minus
„Wypadek na polowaniu”: Rysunkowe historie o sprawach najważniejszych
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń