Robert Mazurek: Może i zbudują?

Tę myśl tow. Lenina i tow. Stalina wdrażał tow. Żdanow, przeżyła go ona o ponad 70 lat i nie wygląda, jakby się miała zawijać, wręcz przeciwnie. Organizacyjna rola prasy – bo o niej mowa – kwitnie w Polsce niczym bez w maju i bezhołowie przez rok cały. Przebiła wszystkie pozostałe funkcje, z informacyjną na czele, bo prasa, media szerzej, organizować ma nie tylko świadomość mas, ale i masy sensu stricto. Nawołuje więc do protestów i demonstracji, kolportuje stosowne gadżety, podpowiada politykom, dzieli i rządzi ludem. Ja też tak chcę!

Publikacja: 22.10.2021 16:00

Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie

Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie

Foto: stock.adobe.com

Dwa tygodnie temu byłem we Wrocławiu na recitalu Eliny Garančy i to był szok. Nawet nie recital, bo łotewska mezzosopranistka to światowa klasa, lecz miejsce. Wstyd przyznać, ale po raz pierwszy byłem w Narodowym Forum Muzyki. Było to tym bardziej bolesne, że wykorzystałem akurat przerwę między etapami Konkursu Chopinowskiego, a więc czasu, kiedy i poranki, i popołudnia spędzałem w Filharmonii Narodowej. Trudno nawet znaleźć między tymi salami jakieś różnice, bo żeby je znaleźć, musiałyby być wpierw jakiekolwiek podobieństwa, inaczej porównujemy jętkę jednodniówkę ze słoniem. To są dwa światy, które łączy tylko nazwa, ale to jak porównywać krzesło z krzesłem elektrycznym.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Plus Minus
Co można wyczytać z priorytetów prezydencji przygotowanych przez polski rząd? Niewiele
Plus Minus
Po co organizowane są plebiscyty na słowo roku? I jakie słowa wygrywały w innych krajach
Plus Minus
Gianfranco Rosi. Artysta, który wciąż ma nadzieję
Plus Minus
„Rozmowy o ludziach i pisaniu”. Dojmujące milczenie telefonu w domu
Plus Minus
„Trojka” Izabeli Morskiej. Tożsamość i groza w cieniu Rosji