Banki tracą klientów na rzecz konkurencji internetowej

Wyniki ostatniego badania Bain & Company obejmującego 83 tysiące klientów w 22 krajach pokazały, że ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 30 proc. z nich kupiło produkt bankowy od głównego konkurenta swojego banku.

Publikacja: 13.04.2015 21:00

Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company

Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company

Foto: Rzeczpospolita/Anna Węglewska

W?Polsce ten odsetek był niższy – do konkurencyjnego banku po kartę kredytową, ubezpieczenie, kredyt na samochód lub po inny produkt finansowy zwróciło się „tylko", albo i aż, 25 proc. badanych.

Gdyby tak duży odsetek klientów zamknął konta w tym roku, całkowicie odchodząc od banku, bankowcy wznieśliby larum. Ale „ciche" odejścia są w dużej mierze niezauważane. Banki często nie wiedzą, że ich klient rozważa zakup nowego produktu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Opinie Ekonomiczne
Marek Góra: Nieuchronność dłuższej aktywności zawodowej
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Fałszywy ton nacjonalizmu
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Apel do kandydatów na urząd prezydenta
Opinie Ekonomiczne
Anita Błaszczak: Czas na powojenne scenariusze dla Ukraińców
Opinie Ekonomiczne
Umowa koalicyjna w Niemczech to pomostowy kontrakt społeczny