Banki tracą klientów na rzecz konkurencji internetowej

Wyniki ostatniego badania Bain & Company obejmującego 83 tysiące klientów w 22 krajach pokazały, że ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 30 proc. z nich kupiło produkt bankowy od głównego konkurenta swojego banku.

Publikacja: 13.04.2015 21:00

Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company

Kazimierz Stańczak, Senior Advisor, Bain & Company

Foto: Rzeczpospolita/Anna Węglewska

W?Polsce ten odsetek był niższy – do konkurencyjnego banku po kartę kredytową, ubezpieczenie, kredyt na samochód lub po inny produkt finansowy zwróciło się „tylko", albo i aż, 25 proc. badanych.

Gdyby tak duży odsetek klientów zamknął konta w tym roku, całkowicie odchodząc od banku, bankowcy wznieśliby larum. Ale „ciche" odejścia są w dużej mierze niezauważane. Banki często nie wiedzą, że ich klient rozważa zakup nowego produktu.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Opinie Ekonomiczne
Marek Tatała: Czy deregulacja się opłaca?
Opinie Ekonomiczne
Maciej Miłosz: Niemiecka bazooka finansowa odpali przemysł
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Czy Europa może być znów wielka?
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Donald Trump rąbie siekierą, Europa odpowiada skalpelem
Opinie Ekonomiczne
Bjørn Lomborg: Skąd wziąć pieniądze na obronę Europy
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń