Arkadia wyrosła przy torach kolejowych, niedaleko Dworca Gdańskiego w Warszawie. Działa od 2004 roku i rocznie - jak podaje jej właściciel firma Unibail - Rodamco - odwiedza ją ponad 21 mln klientów. Wydają pieniądze na 287 tysiącach metrów kwadratowych, gdzie znajduje się prawie 230 lokali handlowych (w tym 180 sklepów, 20 punktów usługowych oraz 30 restauracji i kawiarni).
Nic bardziej nie sprzyja wzrostowi sprzedaży, jak wizyty rodzin z dziećmi, więc to o tą grupę klientów walczą właściciele obiektów handlowych. Bardziej rodzinna chce być także Arkadia.
Będzie zielono
Firma Unibail-Rodamco zapowiedziała "powiększenie i architektoniczną zmianę strefy restauracyjnej oraz zaaranżowanie nowoczesnej strefy rekreacyjno-edukacyjnej dla dzieci we współpracy ze znanym operatorem".
Inwestycja obejmie przebudowę części parteru, pierwszego i drugiego piętra. Zakończenie prac planowane jest na koniec sierpnia 2014 r. Cała główna część pierwszego poziomu Arkadii (nad Theatrum) powiększy się i zamieni w strefę zieleni.
Liczba miejsc siedzących w strefie restauracyjnej podniesie się z 500 do co najmniej 800. Natomiast strefa dziecięca ma kusić nie tylko standardową rekreacją, ale też najnowocześniejszymi interaktywnymi technologami. Duży plac zabaw zajmie 1000 mkw.