Aktualizacja: 28.01.2025 03:34 Publikacja: 18.10.2024 04:05
Obowiązek sortowania odpadów na sześć frakcji zwiększy ilość materiałów poddawanych recyklingowi
Foto: adobestock
Nadchodzą zmiany w gospodarowaniu odpadami budowlanymi. Deweloperzy i firmy remontowe będą musiały je sortować, dzieląc na sześć frakcji: drewno, metale, szkło, tworzywa sztuczne, gips, odpady mineralne i materiały ceramiczne oraz kamienie.
Przepisy mają wejść w życie na początku 2025 r., ale ich ostateczna wersja nie jest gotowa. Firmy chcą zmienić zapis nakazujący im selektywne zbieranie i odbieranie odpadów budowlanych u źródła. Chcą mieć możliwość zlecania tego innym podmiotom: za segregację odpadów byłby odpowiedzialny ten, kto je przejmie.
Redukcja odpadów, prąd ze źródeł odnawialnych, materiały biurowe z recyklingu. Firmy i budynki są coraz bardziej eko.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Międzynarodowy inwestor, firma Accolade, uzyskał od BNP Paribas Bank Polska 29,5 mln euro netto na sfinansowanie budowy obiektu Park Szczecin VI.
Od początku 2025 r. nie wolno będzie wyrzucać ubrań i innych tekstyliów do pojemników na odpady zmieszane, zaś przedsiębiorcy będą musieli segregować odpady budowlane i remontowe. Wejść ma również w życie system kaucyjny – jego start uznawany jest za jedną z większych rewolucji w systemie gospodarowania odpadami w Polsce. Co warto wiedzieć o zmianach w segregacji odpadów startujących już za trzy miesiące?
7R, deweloper magazynów, rozpoczyna budowę parku logistycznego przy skrzyżowaniu autostrad A1 i A4. Obiekt powstanie w formule joint venture.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Nowe obiekty muszą być wysoce energooszczędne. Stoimy też przed wyzwaniem wielkiej termomodernizacji budynków.
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Praca w pełnym bodźców biurze utrudnia koncentrację i zmniejsza produktywność. Rozwiązaniem jest lepsze zarządzanie otoczeniem, które wspiera skupienie i efektywność.
Zużyte kartony, które powszechnie trafiają do kosza, mogą zyskać drugie życie jako wypełniacze, przyczyniając się do oszczędności zasobów oraz ochrony planety. Dowiedz się, co zrobić ze zużytymi kartonami, by wykorzystać je w praktyczny i ekologiczny sposób.
W ubiegłym roku wynajęto w Warszawie 740 tys. mkw. powierzchni biurowej, z czego 244 tys. w IV kwartale – wynika z analiz firmy doradczej CBRE.
Właściciele mieszkań do umów najmu wpisują tzw. klauzulę waloryzacyjną. Co to oznacza dla najemców sprawdza portal GetHome.pl
Archicom wprowadził do oferty kolejny budynek przy ulicy Widzewskiej w Łodzi. W czwartym etapie jest do wzięcia ponad 170 mieszkań. Będą gotowe w listopadzie.
Największa góra lodowa świata – ponad dwukrotnie większa od Londynu – zmierza w kierunku wysp na Południowym Pacyfiku. To może zagrozić tysiącom żyjących tam zwierząt, przede wszystkim pingwinom i fokom.
Przeniesienie przez spółkę z o.o. i akcyjną na wspólnika prawa do dysponowania nieruchomością jako forma uregulowania zobowiązania z tytułu umorzenia udziałów czy akcji, podlega VAT. Niekiedy jednak taka czynność może korzystać ze zwolnienia od tego podatku.
Przestrzenie przeznaczone na najem komercyjny w ramach działalności gospodarczej podatnika mogą być opodatkowane stawką dla budynków mieszkalnych, jeśli służą trwałemu zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych posiadacza lokalu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas