Tak mówili w czasie spotkania inwestorów w Cannes – na międzynarodowych targach nieruchomości MIPIM 2016 – eksperci. Debata toczyła się m.in. podczas panelu „Poland & CEE Today", który odbył się pod patronatem „Rzeczpospolitej".
– Mamy najlepiej wykształconych młodych ludzi i bardzo dobre wskaźniki ekonomiczne. To wielki atut. Bo kapitał ludzki, obok silnej gospodarki, to podstawa dla inwestorów, którzy chętnie lokują w Polsce swoje centra usług dla biznesu – podkreślał Jacek Levernes, szef polskiego oddziału ABSL (Association of Business Service Leaders in Poland – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych).
Potrzebny dobry marketing
Jak podaje firma JLL, w 2015 r. centra nowoczesnych usług dla biznesu wynajęły aż 380 tys. mkw. powierzchni biurowej w głównych miastach Polski poza Warszawą. To aż 56 proc. całego popytu ze strony najemców zarejestrowanego poza stolicą.
Eksperci podkreślali też, że ważne jest to, że firmy z tej branży utrzymują szybkie tempo rozwoju, rozszerzają zakres świadczonych usług o obsługę coraz bardziej zaawansowanych procesów oraz zatrudniają nowych pracowników.
W efekcie centra usług dla biznesu – przedłużając umowy najmu, zawierając nowe kontrakty i dobierając więcej powierzchni – wpływają na rozwój rynków biurowych. Szczególnie poza stolicą.