Trujący luksus oceanicznych olbrzymów

Europejskie statki pasażerskie emitują więcej toksycznego dwutlenku siarki niż wszystkie auta osobowe na tym kontynencie.

Aktualizacja: 11.07.2019 20:33 Publikacja: 10.07.2019 21:00

Symphony of the Seas, największy pasażerski statek świata

Symphony of the Seas, największy pasażerski statek świata

Foto: pixabay

W Europie rozwój żeglugi pasażerskiej – wycieczkowcami i promami – jest faktem. Tego typu statkami w 2018 r. podróżowało ponad 7 mln osób (3,3 proc. więcej niż w 2017 r.). Wartość tego rynku szacowana jest na 20 mld euro. Costa, MSC, Croisieeurope – w sumie 40 pasażerskich kompanii żeglugowych zarządza 137 europejskimi statkami pasażerskimi.

Z najnowszego raportu opublikowanego przez ONG Transport & Environment wynika, że światowy leader w dziedzinie luksusowych statków pasażerskich – Carnival Corporation, posiadając 94 statki, sam jeden wyemitował w 2017 r. dziesięć razy więcej dwutlenku siarki wokół wybrzeży Europy niż 260 mln europejskich aut osobowych. Światowy numer dwa – Royal Caribbean (posiadający między innymi największy pasażerski statek świata „Symphony of the Seas") wyemitował czterokrotnie więcej dwutlenku siarki niż wszystkie europejskie samochody osobowe.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Nauka
"Ogromne konsekwencje" decyzji Donalda Trumpa. Wstrzymane badania nad HIV i malarią
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Nauka
Naukowcy: Olbrzymi podwodny wulkan może wybuchnąć przed końcem 2025 roku
Nauka
Nowy gatunek ptasznika australijskiego. Naukowcy radzą: nie dotykać
Nauka
Badacze odbyli „podróż” do wnętrza Ziemi. Natknęli się na coś nieznanego
Nauka
Tajemniczy wulkan, który ochłodził klimat Ziemi. Naukowcy wreszcie go zlokalizowali