City Interactive i CD?Projekt Red walczą o palmę pierwszeństwa w rodzimej branży gier komputerowych. Na razie zwycięzcą pojedynku jest pierwsza ze spółek, która do tej pory sprzedała już 2,8 mln kopii „Snipera". – Chcemy pokonać próg 3 mln kopii – zapowiada Marek Tymiński, prezes City Interactive. Uważa, że powinno to nastąpić w ciągu kilku miesięcy.
„Wiedźmina" kupiło już 2,1 mln fanów. Sprzedaż, mimo że tytuł zadebiutował ponad cztery lata temu i tylko w wersji na komputery PC, wciąż utrzymuje się na niezłym poziomie. Tylko w 2011 r. „Wiedźmina" nabyło 0,4 mln graczy.
Miliony fanów
Rywalizacja obu spółek wkrótce przeniesie się na nowe tytuły. W „Wiedźmina 2", który debiutował blisko rok temu, gra już 1,1 mln fanów. Wynik ten wkrótce skokowo wzrośnie dzięki premierze (miała miejsce 17 kwietnia) tytułu w wersji na konsolę Xbox360. Pierwsze wyniki sprzedaży tej wersji są bardzo obiecujące. Analitycy oczekują, że w tym roku CD Projekt Red sprzeda co najmniej 0,8 mln egzemplarzy gry na tę platformę.
Odpowiedzią City Interactive będzie „Sniper 2", który na sklepowe półki trafi 21 sierpnia. – Koniec sierpnia to dobry okres na wydawanie nowych gier. To finał wakacji, które zazwyczaj są martwym sezonem w naszej branży – uważa Tymiński. Zapowiada, że City Interactive przygotuje na premierę co najmniej 0,8 mln kopii gry. W przypadku „Snipera" premierowy nakład liczył 0,5 mln egzemplarzy. Tytuł jednocześnie ukaże się na trzy platformy. – Myślę, że 80 proc. nakładu przeznaczone będzie na konsolę. Resztę będą stanowiły pecety – wskazuje prezes.
Także w sieci
Ważnym kanałem sprzedaży będzie Internet. „Sniper 2", jak deklaruje Tymiński, będzie dostępny na Steam, największej na świecie platformie sprzedającej gry. – W przypadku gier na komputery PC sprzedaż przez sieć stanowić ma coraz większy udział (gry konsolowe sprzedawane są wciąż tradycyjnym kanałem sklepowym – red.) – zauważa Tymiński. Nie wyklucza, że w przypadku „Snipera 2" na PC sprzedaż internetowa będzie stanowiła nawet połowę wolumenu.