Nawet o 20,1 proc., do 21 zł (najniższy poziom od listopada) spadały wczoraj akcje City Interactive. Na koniec dnia papiery producenta gier komputerowych kosztowały 22,69 zł, czyli o 13,7 proc. mniej niż dzień wcześniej.
Spadkom towarzyszyły wzmożone obroty. Przez cały dzień właściciela zmieniły walory za 5,7 mln zł. Wolumen obrotów przekroczył 0,25 mln sztuk. Był najwyższy od lipca.
Zdaniem analityków tąpnięcie notowań City Interactive może mieć związek ze słabymi recenzjami, które zbiera najnowsza produkcja – „Sniper 2". Tytuł, nad którym spółka pracowała trzy lata (i siedmiokrotnie przesuwała premierę) trafił na rynek w poprzednim tygodniu. Nakład premierowy sięgnął 1 mln kopii. W przedsprzedaży, według serwisu VGChartz (nie uwzględnia sprzedaży wersji cyfrowych przez internet) grę kupiło 90 tys. fanów.
– Słabe recenzje, których autorzy zwracają uwagę na niską jakość gry, stawiają pod znakiem zapytania to, czy City Interactive może dostarczyć dobry jakościowo produkt – uważa Łukasz Kosiarski, analityk DM BZ WBK. – Rodzi to obawy co do kolejnych tytułów, nad którymi pracuje – dodaje. Podtrzymuje swoje prognozy, że w tym roku „Snipera 2" powinno kupić 1,5 mln fanów. Pierwsza część gry sprzedała się dotąd w łącznej ilości 3 mln kopii, co jest jednym z najlepszych wyników w historii polskiej branży gier komputerowych.