Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 15.03.2015 21:32 Publikacja: 15.03.2015 21:00
Ciekawostką jest to, że najszybciej (prawie dwukrotnie) wzrosły w tym segmencie wpływy z... nośników winylowych.
Foto: Fotorzepa/Michał Warda
W sumie w 2014 roku przychody firm fonograficznych z wszystkich form sprzedaży muzyki wyniosły 348 mln zł. To wzrost o ok. 7 proc. Jak wyliczył Związek Producentów Audio-Video (ZPAV) po raz pierwszy od 2008 roku wzrosła sprzedaż muzyki na nośnikach fizycznych. I choć był to wzrost o zaledwie 2 proc., to zważywszy na fakt, że tradycyjne płyty stanowią aż 80 proc. wartości rynku, był to ważny zastrzyk dla firm fonograficznych.
Z danych ZPAV wynika, że wartość tego segmentu rynku wyniosła w 2014 r. aż 279 mln zł, a sprzedało się 8,75 mln płyt. Ciekawostką jest to, że najszybciej (prawie dwukrotnie) wzrosły w tym segmencie wpływy z... nośników winylowych. Sięgnęły prawie 12 mln zł (daje to 4,5 proc. udziału w rynku). Choć to produkty niszowe, bo sprzedało się ich zaledwie 145,4 tys. sztuk, było to o 70 proc. więcej niż rok wcześniej.
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska, a od 2005 roku honorowy prezes tej firm...
W Orlenie znaleziono dowody, że spółka za prezesury Daniela Obajtka chciała kupić spółkę Gremi Media – wydawcę „...
Pracownicy TVN otrzymali specjalny komunikat, w którym władze spółki informują ich, że „optymalną opcją jest poz...
Flagowy program rosyjskiej propagandy telewizyjnej, Kanał Pierwszy, przynosi ogromne straty. To efekt gwałtowneg...
Zbliża się termin składania wiążących ofert na stację TVN. Są nowe informacje o potencjalnych inwestorach. Czy d...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas