Szybko i wygodnie: zamawianie jedzenia online zmienia rzeczywistość
Szybkie tempo życia Polaków sprawiło, że dla wielu restauratorów ważną częścią prowadzonej działalności stało się oferowanie jedzenia na wynos. Wraz z rosnącym zainteresowaniem takimi usługami pojawiły się portale, za których pośrednictwem każdy może szybko i wygodnie przejrzeć oferty restauracji oraz zamówić wybrane potrawy do domu. Internet okazał się cennym wsparciem dla właścicieli lokali gastronomicznych, którzy w ten sposób mogą skutecznie zareklamować się i zyskać nowych klientów. Ułatwił też życie tym, którzy ze względu na czas pracy i liczne obowiązki nie są w stanie poświęcić się samodzielnemu sporządzaniu obiadów dla swej rodziny. Takie portale, jak pyszne.pl, są też cennym wsparciem dla gospodyń zaskoczonych niespodziewaną wizytą krewnych oraz dla panów, którzy wybrankę swego serca chcą uraczyć romantyczną kolacją. Dostęp do wielu restauracji w okolicy sprawia, że za pomocą kilku kliknięć każdy może szybko i wygodnie zamówić wybrane posiłki z dostawą do domu. Jak Polacy korzystają z takich możliwości?
Kulinarne preferencje Polaków
Jakie zamówienia online pojawiają się najczęściej? Z badań przeprowadzonych w 2013 roku przez portal pyszne.pl wynika, że mimo szerokiego asortymentu potraw nadal najchętniej zamawiana jest pizza. Aż 46% zamówień związanych z dostawą do domu dotyczy tego właśnie specjału. Wielką popularnością cieszą się również tradycyjne polskie potrawy, które stanowią aż 26% zamówień. Są one szczególnie popularne wśród tych pań, które mimo licznych obowiązków zawodowych chcą smacznie i zdrowo żywić swą rodzinę. Ze wsparcia restauratorów dostarczających domowe jedzenie do domu klienta korzystają głównie mieszkańcy wielkich miast: Krakowa, Wrocławia oraz Warszawy. Dziwić może nieco fakt niskiego zainteresowania specjałami kuchni włoskiej, która wśród wszystkich zamówień stanowi zaledwie 5%. Rośnie za to popularność kuchni orientalnej. Trudność sporządzenia samodzielnie takich egzotycznych specjałów sprawia, że są one zazwyczaj zamawiane w restauracjach. Już teraz wśród zamówień składanych online sushi stanowi 4%, z kolei specjały kuchni chińskiej – 7%.