Aktualizacja: 08.10.2015 09:09 Publikacja: 08.10.2015 09:09
(A)pollonia w reż. Krzysztofa Warlikwoskiego
Foto: materiały prasowe
Jesień teatralna w NInA potrwa do połowy grudnia. Wstęp na wszystkie pokazy wolny.
W związku z obchodzonym w tym roku jubileuszem 250-lecia teatru publicznego w Polsce, Narodowy Instytut Audiowizualny przygotował specjalny jesienny program teatralny w swojej zmodernizowanej siedzibie na warszawskim Służewie, skupiający się na znaczeniu audiowizualnego medium w teatrze - zarówno w procesie twórczym jak i w momencie udostępniania dzieła w formie audiowizualnej.
Na dużym ekranie zaprezentowane zostaną teatralne i okołoteatralne obrazy: rejestracje uznanych spektakli teatralnych, takich jak "Życie jest snem" Jerzego Jarockiego, "(A)pollonia" Krzysztofa Warlikowskiego, "Wymazywanie" Krystiana Lupy czy "Umarła klasa" Tadeusza Kantora w rejestracji Andrzeja Wajdy oraz filmów portretujących postaci polskiego teatru i ich dorobek artystyczny m.in. dokument Krzysztofa Rzączyńskiego, który z kamerą towarzyszył Jerzemu Jarockiemu przy przygotowaniach do jego ostatniej premiery "Sprawy" wg Juliusza Słowackiego; kulisy powstawania "(A)pollonii" Warlikowskiego (na zdjęciu) w obiektywie francuskiej dokumentalistki Manuelle Blanc czy film Jerzego Kaliny poświęcony Krystianowi Lupie.
Cykl "Scena i ekran. Jesień teatralna w NInA" otworzy dokument Pawła Kocambasiego "Teatr bez widzów", którego bohaterem jest Andrzej Wirth, jeden z najbardziej wpływowych teatrologów ostatnich lat, człowiek o trzech biografiach: polskiej, amerykańskiej i niemieckiej. Po projekcji odbędzie się spotkanie z Andrzejem Wirthem i reżyserem filmu. Partnerem rozmowy z twórcami filmu jest Robert Bosch Foundation & Literarisches Colloquium Berlin. Pokaz i spotkanie odbędą się w niedzielę, 11 października o godz. 18.00.
Tydzień później (18 października o godz. 18.00) organizatorzy zaproszą na pokaz dokumentu Krzysztofa Rzączyńskiego "W sprawie ducha" i spektaklu "Życie jest snem" Jerzego Jarockiego, na podstawie dramatu Calderona de la Barca, w jego telewizyjnej rejestracji z 1987 roku.
Narodowy Instytut Audiowizualny od początku swojego istnienia stara się dokumentować najważniejsze zjawiska polskiej sceny, używając do tego celu najnowszych technologii i angażując wybitnych realizatorów telewizyjnych, zgodnie z koncepcją, że teatr audiowizualny to autonomiczne dzieło sztuki widowiskowej. NInA współprodukuje spektakle w reżyserii m.in. Andrzeja Wajdy, Krzysztofa Warlikowskiego, Grzegorza Jarzyny, Mariusza Trelińskiego oraz wielu młodych reżyserów. Digitalizuje archiwalne nagrania Teatru Telewizji. Monitoruje najciekawsze zjawiska współczesnej polskiej sceny oraz prezentuje je w serwisie www.ninateka.pl wciąż poszerzającemu się kręgowi odbiorców.
Pokazy odbywają się w siedzibie Narodowego Instytutu Audiowizualnego (NInA), ul. Wałbrzyska 3/5 w Warszawie (metro Służew)
Ta unikalna galeria powstała w odnowionych podziemiach starego gmachu muzeum. Prezentuje zbiory i pozwala poznać kulisy pracy muzealników.
Praca pod tytułem „Komediant” – banan przyklejony taśmą do ściany – była najsłynniejszym dziełem sztuki 2019 roku. Teraz podczas aukcji w Nowym Jorku sprzedana została za 6,24 mln dolarów. Jej autorem jest kontrowersyjny włoski artysta Maurizio Cattelan.
20 listopada rozpoczyna się XIX Festiwal Warszawski Niewinni Czarodzieje, zainspirowany kultowym serialem „Czterdziestolatek” z lat 70.
W muzyczno-teatralnej „Pasji według św. Marka” Pawła Mykietyna w roli Poncjusza Piłata wystąpi Magdalena Cielecka. Inscenizowany koncert odbędzie się 21 listopada w Warszawie.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Dziś w warszawskiej Zachęcie Hanna Wróblewska, ministra kultury i dziedzictwa narodowego, a zarazem komisarz Pawilonu Polskiego w Wenecji, wręczyła nominacje zespołowi, który zwyciężył w konkursie na projekt przyszłorocznej wystawy.
Zawsze wspólnym mianownikiem i podmiotem naszych działań jest pacjent – mówi Bartłomiej Chmielowiec, rzecznik praw pacjenta (RPP).
Żaden podmiot nie działa w próżni, a otoczenie makroekonomiczne ma zasadniczy wpływ na funkcjonowanie jednostek publicznych. W związku z tym, dyskutując o kondycji finansowej szpitali w Polsce, powinniśmy brać pod uwagę takie elementy jak: inflacja, otoczenie regulacyjne i sytuacja społeczna w kraju.
Zwyczajowo każdej edycji rankingu „Liderzy zarządzania – najlepiej zarządzane szpitale publiczne według BFF Banking Group” towarzyszy debata merytoryczna.
To, co wyróżnia banki w Polsce, to przede wszystkim innowacyjność i zdolność do szybkiej odpowiedzi na potrzeby klientów – dynamiczne dostosowanie struktury i zakresu usług – niezależnie od tego, czy mówimy o kliencie korporacyjnym, czy indywidualnym.
Xtreme Fitness Gyms zbliża się do historycznego wydarzenia – otwarcia 100. klubu w Polsce, będącego kulminacją rekordowego wzrostu w 2024 roku. Sieć, która na początku roku liczyła niecałe 60 lokalizacji, zakończy go z imponującym 70-procentowym wzrostem liczby klubów, napędzanym intensywną ekspansją franczyzową. Grudniowa inauguracja setnego klubu potwierdza, że firma obrała kurs na dalszy, dynamiczny rozwój.
Sieć franczyzowa VeloBanku dynamicznie rośnie. Obecnie dysponuje 100. punktami partnerskimi, a do końca 2025 roku uruchomionych zostanie kolejnych 60. To dziś szybko rozwijająca się sieć bankowa, dająca szereg korzyści dla partnerów. Lokalizacja w centrach dużych miast, wsparcie marketingowe, dostęp do szkoleń oraz technologiczne nowości w samych placówkach – to tylko niektóre benefity przyciągające nowych franczyzobiorców.
rozmowa | Wiele lat doświadczeń, globalne standardy, sprawdzone działające procedury – dla wielu potencjalnych kandydatów franczyza McDonald’s wydaje się być gotowym i prostym przepisem na sukces. Jak twierdzi Marek Mikusek, Franchising Director marki, „rozwój biznesu wymaga ciągłego, konsekwentnego zaangażowania ze strony franczyzobiorców, a sukces tkwi w odpowiedzialnym wyborze kandydatów i długofalowych partnerskich relacjach”. Jak zatem zacząć swój biznes pod złotymi łukami?
Europa traci konkurencyjność względem USA i Chin, stając się wyłącznie rynkiem zbytu uzależnionym od zewnętrznych dostawców. Transformacja musi być prowadzona, ale w taki sposób, by nie wyeliminować europejskiego przemysłu. Pomóc w tym może Europejski Fundusz Konkurencyjności.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas