Sprzedawcy gier komputerowych, e-booków, oprogramowania, ale też np. przedsiębiorcy świadczący usługi hostingowe powinni przygotować nowe warunki umów, regulaminy i rozbudować informacje dostarczane konsumentowi. Wszyscy sprzedawcy muszą być zaś gotowi na nowe warunki reklamacji. Nie jest jednak jasne, od kiedy.
Czytaj więcej
26 listopada i 29 listopada - daty ważne dla konsumentów polujących na promocje, wyprzedaże i spe...
Przepisy wdrażające w Polsce dwie unijne dyrektywy: 2019/770 w sprawie niektórych aspektów umów o dostarczanie treści cyfrowych i usług cyfrowych oraz 2019/771 w sprawie niektórych aspektów umów sprzedaży towarów, powinny już być dawno gotowe. Ale projektu nowelizacji ustawy o prawach konsumenta nie przyjął nawet rząd.
Opóźnienie bez konsekwencji
– Dyrektywy te weszły w życie 11 czerwca 2019 r., a państwa członkowskie zobowiązane były do przyjęcia implementujących je przepisów do lipca 2021 r., z mocą od stycznia 2022 r. – mówi Monika Susałko, radca prawny z kancelarii Lubasz i Wspólnicy.
Za ewentualne opóźnienia legislatora polscy przedsiębiorcy nie poniosą jednak żadnych konsekwencji.