Sklepy ruszyły do odrabiania strat

Każda okazja jest dobra do zwiększenia sprzedaży. Najbliższa to Dzień Dziecka, na który z roku na rok przeznaczamy coraz więcej.

Publikacja: 30.05.2021 21:00

Sklepy ruszyły do odrabiania strat

Foto: Adobe Stock

Wielomiesięczne zamknięcie sklepów stacjonarnych uszczupliło przychody wielu sektorów handlu, nawet branży spożywczej, której lockdowny nie dotyczyły. W niektórych sektorach sprzedaż w 2020 r. spadła nawet po 30 proc., dlatego firmy chcą teraz odrabiać straty.

Dzień Dziecka to dla wielu segmentów handlu okazja do większych niż zwykle obrotów. Z tej okazji na prezent kupowane są bowiem nie tylko zabawki, ale również książki, ubrania, kosmetyki czy słodycze. Jest o co walczyć – tylko w okolicach tego święta sprzedaż dziecięcych kategorii rośnie o dodatkowe kilka miliardów złotych. Ogółem na dzieci Polacy wydają coraz chętniej i coraz więcej.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne