Aktualizacja: 29.04.2020 17:28 Publikacja: 29.04.2020 17:28
Foto: AFP
Obie strony starały się uaktualnić traktat z 2000 r., który obejmuje tylko artykuły przemysłowe, usługi, zamówienia rządowe, inwestycje i płody rolne, np. meksykańskie kurczęta i europejski nabiał. Negocjatorzy Unii i Meksyku doszli 2 lata temu do wstępnej umowy, ale zmiana prezydenta w Meksyku pod koniec 2018 r. przyhamowała postęp w ostatniej sferze: dostępie do zamówień publicznych.
Komisarz ds. handlu, Phil Hogan i minister gospodarki Meksyku, Graciela Marques uzgodnili w rozmowie telefonicznej zakres tego dostępu. Informator ze strony Unii powiedział Reuterowi, że Meksyk zgodził się pierwszy raz otworzyć taki dostęp poza poziom federalny, co oznacza, że wszystkie 14 stanów otworzą swe rynki zamówień publicznych dla firm z Unii.
Coraz więcej rodzimych internautów szuka ofert w swojej okolicy. Jak pokazują badania, kupujemy lub rezerwujemy produkty i usługi w sieci od pobliskich sprzedawców, a odbieramy je osobiście, z pominięciem kuriera. Oszczędzając czas i pieniądze.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
W trzecim kwartale ruch klientów wzrósł tylko w sklepach osiedlowych i nieznacznie w hipermarketach. Za to spadł nawet w najsilniejszym sektorze czyli w dyskontach. Polacy nadal ostrożnie podchodzą do zakupów, również żywności.
Sieć sceptycznie podchodzi do projektu Lewicy, by 24 grudnia był dniem wolnym od pracy. Firma jest zadowolona ze swoich wyników i zapowiada dalszy błyskawiczny rozwój sieci sklepów.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Po trzech kwartałach przychody sieci handlowej Żabka były o 20 proc. wyższe niż w 2023 r. W trzecim kwartale wzrosły o 18 proc., choć według zapowiedzi lato to dla firmy najlepszy okres sprzedażowy.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Coraz więcej rodzimych internautów szuka ofert w swojej okolicy. Jak pokazują badania, kupujemy lub rezerwujemy produkty i usługi w sieci od pobliskich sprzedawców, a odbieramy je osobiście, z pominięciem kuriera. Oszczędzając czas i pieniądze.
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Michelin zamyka dwie fabryki we Francji z powodu konkurencji azjatyckich producentów opon i spadku sprzedaży w Europie. Sieć Auchan zwolni prawie 2,4 tys. pracowników, bo przegrywa z konkurencją.
W trzecim kwartale ruch klientów wzrósł tylko w sklepach osiedlowych i nieznacznie w hipermarketach. Za to spadł nawet w najsilniejszym sektorze czyli w dyskontach. Polacy nadal ostrożnie podchodzą do zakupów, również żywności.
Sieć sceptycznie podchodzi do projektu Lewicy, by 24 grudnia był dniem wolnym od pracy. Firma jest zadowolona ze swoich wyników i zapowiada dalszy błyskawiczny rozwój sieci sklepów.
Rosyjskie koncerny naftowe doświadczają coraz większych trudności w remontach rafinerii wyposażonych w urządzenia i technologie z importu. Trzy rafinerie, w tym jedna z największych, należąca do Łukoilu, przedłużyły postoje remontowe aż do grudnia.
Odmowa przez banki zagraniczne obsługi transakcji rosyjskiego importu i eksportu wymusiła na Rosji pierwsze umowy barterowe. Transakcje takie to mniej wpływów do budżetu Kremla, ale władza się na nie godzi ze strachu przed rosnącym niezadowoleniem konsumentów.
Jedynie co czwarty rodak uważa, że gospodarka wykazuje oznaki recesji. To zdecydowanie najlepszy wynik spośród innych państw, takich jak USA czy większości dużych europejskich krajów. Nie oznacza to, że Polacy patrzą na gospodarkę w różowych okularach.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas