Biedronka na podium, Lidl za Dino, a ceny rosną. Nowy koszyk cenowy

Koszyk Zakupowy ASM Sales Force pokazuje, że ceny wciąż rosną, choć nieco hamują, a najtańsza znów jest Auchan. Zaskakiwać może niska pozycja Lidla. Biedronka jest jednak tańsza.

Publikacja: 16.05.2024 14:09

Koszyk Zakupowy ASM Sales Force pokazuje, że ceny wciąż rosną

Koszyk Zakupowy ASM Sales Force pokazuje, że ceny wciąż rosną

Foto: Bloomberg

W kwietniu 2024 średnia wartość koszyka zakupowego w badaniu Koszyk Zakupowy wykonywanym przez ASM Sales Force Agency wzrosła o blisko 2,5 zł w skali miesiąca i o 3 zł w porównaniu z kwietniem 2023. Widać więc wyraźnie, że przywrócenie 5 proc. stawki VAT na produkty żywnościowe było wyzwaniem dla sieci handlowych i odbija się na też na klientach, choć na razie ledwo odczuwalnie.

Auchan znów najtańszy

Pozostało jeszcze 88% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Handel
Po Biedronce także Carrefour w Polsce pod kreską. I to jeszcze mocniej
Handel
CCC zrobi emisję akcji. Brzoska i Solorz sprzedadzą akcje Modivo
Handel
Marcin Bójko z LPP: Myślę, że odbudowaliśmy zaufanie inwestorów
Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją