Lego szuka nowości. Stawia na Fortnite i gry

W pandemii firma miała prawdziwe żniwa, ale późniejsze lata już nie mogły dać powtórzenia takich wyników. Jednak w 2023 roku, mimo ograniczania wydatków konsumenckich i kurczącego się rynku zabawek, Lego urosło.

Publikacja: 12.03.2024 12:41

Lego szuka nowości. Stawia na Fortnite i gry

Foto: Bloomberg

Według danych firmy Circana globalny przemysł produkcji i sprzedaży zabawek skurczył się w 2023 r. o 7 proc., co jest efektem ograniczania wydatków konsumenckich na skutek rosnących kosztów życia. Na tym tle Lego urosło o 2 proc., przychody osiągnęły w 2023 r. 65,9 miliarda koron duńskich, czyli około 9,65 mld dol.

- Ponownie urośliśmy mocniej niż rynek, o prawie 10 pkt. proc., tak jak to zrobiliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Naprawdę miło jest widzieć, że mogliśmy to zrobić w dobrych latach, ale możemy to zrobić także w złych latach – powiedział dyrektor generalny Lego Niels Christiansen.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd