Właściciel Dove i Knorr ma problemy. Produkty Unilever nie takie ekologiczne?

Unilever, właściciel tak znanych marek jak Dove, Axe czy Knorr, został oskarżony o zwodzenie konsumentów w kwestii ekologii. Produkty koncernu mają wcale nie być tak przyjazne środowisku, jak przekonuje gigant.

Publikacja: 13.12.2023 13:09

Właściciel Dove i Knorr ma problemy. Produkty Unilever nie takie ekologiczne?

Foto: Adobe Stock

ala

Brytyjski Urząd Konkurencji i Rynków (Competition and Markets Authority - CMA) postanowił wziąć pod lupę sposób reklamowania produktów Unilever w związku z oskarżeniami o to, że koncert wyolbrzymia ich pozytywny wpływ na środowisko. Zdaniem regulatora, niektóre komunikaty, hasła i grafiki widoczne na artykułach giganta mogą wprowadzać w błąd konsumentów i wydawać się zbyt niejasne i nieprecyzyjne.

Brytyjski gigant jest właścicielem wielu popularnych marek kosmetyków do higieny osobistej, jak Dove, Clear, Axe czy Rexona, i produktów spożywczych, w tym Flory, Kasi, Hellmann’s i Knorr.

Czytaj więcej

Polacy zmarnują mniej żywności w święta? Tradycja w odwrocie

Unilever odpiera zarzuty o ekościemę

Jak zauważa regulator, niektóre składniki produktów Unilever są przedstawione na opakowaniach w sposób, który wyolbrzymia ich pochodzenie naturalne i przyjazność środowisku, co jest nieuczciwą praktyką marketingową zwaną jako ekościema (ang. greenwashing). Urząd wymienił również zastosowanie przez koncern specyficznych kolorów i obrazów, które mają przekonywać konsumentów o tym, że produkt jest „zielony”, jak liście na białych opakowaniach.

- Coraz więcej osób próbuje wnieść swój wkład w ochronę środowiska, ale martwi nas to, że wielu konsumentów może zostać wprowadzonych w błąd przez rzekome „zielone” produkty, które wcale nie są takie, jak się je przedstawia – zaznaczyła Sarah Cardwell, przewodnicząca CMA, cytowana przez BBC.

Jak dodała, dotychczasowe dowody zebrane przez urząd budzą obawy co do tego, czy Unilever w odpowiedni sposób przedstawia swoje produkty jako ekologiczne.

Gigant jak dotąd zaprzecza wszelkim oskarżeniom, twierdząc, że jest nimi „zaskoczony i zawiedziony”. Jak przekonuje, jego sposób prezentowania artykułów higienicznych czy żywnościowych nie zwodzi konsumentów, lecz jest „przejrzysty i jasny”.

Handel
BSH przenosi dawną fabrykę Zelmera. Projekt za 600 mln zł
Handel
Meblarski potentat zamyka fabrykę. Kilkaset osób straci pracę
Handel
Polacy przestają kupować na bazarach, zwłaszcza ubrania
Handel
Biedronka pod kreską w 2024 r., spadła sprzedaż
Handel
Biedronka szuka nowych menedżerów. Obiecuje ekspresową karierę, 8,5 tys. zł i benefity