Dużą zmianę wśród polskich konsumentów można również zauważyć w podejściu do opieki medycznej – przed pandemią 51 proc. niechętnie chodziło do lekarza i wolało stosować wszelkie inne dostępne metody leczenia, w tym leki OTC, z kolei w 2022 r. zmalała ona do 44 proc. – podaje w raporcie Grupa dentsu.
Zauważa, że takie zjawisko wystąpiło tylko w Polsce spośród analizowanych krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Firma zauważa, że pomimo zmniejszenia się tej grupy konsumentów w Polsce wartość sprzedaży suplementów wzrosła o 14 proc.
Inwestycja w siebie
– Pandemia spowodowała zmiany w postawach konsumentów względem leków oraz zdrowia – mówi Monika Maliszewska, starszy strateg dentsu Polska.
Z badania firmy wynika, że Słowenia i Polska zajmują pierwsze miejsce w naszym regionie pod względem zainteresowania reklamami produktów farmaceutycznych oraz branży medycznej. W obu krajach 19 proc. konsumentów odpowiedziało, że mają tendencję do szukania tego typu reklam. Z kolei 24 proc. Polaków wskazało, że nie szuka takich przekazów, jednak niektóre z nich uważa za interesujące. Największa grupa, bo 32 proc., zauważa reklamy farmaceutyków i dotyczące produktów medycznych, ale nie interesuje się nimi.