W Polsce ponad 9,5 miliarda złotych rocznie tracą producenci w wyniku sprzedaży podrabianych artykułów. To 10 proc. całej sprzedaży. Najczęściej kopiowane są kosmetyki, odzież, torebki i buty. Ich nabywcy nie zdają sobie sprawy, że kradną wartość intelektualną, ale też przez nich ubywa miejsc pracy.
Jakiś czas temu w popularnych dyskontach w Polsce można było kupić torebki amerykańskiego projektanta Michaela Korsa, ponownie pojawiły się charakterystyczne torby włoskiej marki Obag. Cena – atrakcyjna. Co więcej, w gazetkach reklamowych zapowiadających akcje widnieje oryginalne logo producenta. Mniej zamożne czy oszczędne klientki mają więc okazję wejść w posiadanie wymarzonej torebki, nawet jeśli czuły, że cena jest podejrzanie niska. Problem pojawi się, gdy się okaże, że jakość jest adekwatna do ceny. Już w ubiegłym roku przy podobnej akcji do dystrybutora Obaga w Polsce odezwali się przedstawiciele sieci handlowej. Jedna z klientek chciała zareklamować kupiony u nich towar i nie wiadomo było, co z tym zrobić.