Ukradziony prestiż. Jak podróbki psują rynek i zabierają pracę

Do jednego z polskich dyskontów znowu trafiły torebki znanej włoskiej marki. Czy są oryginalne? Trudno powiedzieć, bo polski przedstawiciel firmy nic nie wie o rzekomej współpracy z tą siecią handlową. Niestety, im bliżej Bożego Narodzenia, coraz więcej będzie „świątecznych promocji”. Tymczasem wiele z tych okazji to zwykłe oszustwo.

Aktualizacja: 30.11.2019 10:20 Publikacja: 30.11.2019 09:52

Ukradziony prestiż. Jak podróbki psują rynek i zabierają pracę

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska

W Polsce ponad 9,5 miliarda złotych rocznie tracą producenci w wyniku sprzedaży podrabianych artykułów. To 10 proc. całej sprzedaży. Najczęściej kopiowane są kosmetyki, odzież, torebki i buty. Ich nabywcy nie zdają sobie sprawy, że kradną wartość intelektualną, ale też przez nich ubywa miejsc pracy.

Jakiś czas temu w popularnych dyskontach w Polsce można było kupić torebki amerykańskiego projektanta Michaela Korsa, ponownie pojawiły się charakterystyczne torby włoskiej marki Obag. Cena – atrakcyjna. Co więcej, w gazetkach reklamowych zapowiadających akcje widnieje oryginalne logo producenta. Mniej zamożne czy oszczędne klientki mają więc okazję wejść w posiadanie wymarzonej torebki, nawet jeśli czuły, że cena jest podejrzanie niska. Problem pojawi się, gdy się okaże, że jakość jest adekwatna do ceny. Już w ubiegłym roku przy podobnej akcji do dystrybutora Obaga w Polsce odezwali się przedstawiciele sieci handlowej. Jedna z klientek chciała zareklamować kupiony u nich towar i nie wiadomo było, co z tym zrobić. 

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat
Handel
Chiny zaprzeczają: Nie toczą się żadne rozmowy z USA w sprawie ceł
Handel
Polacy mają dość wojny cenowej Lidla z Biedronką
Handel
Zwrot akcji na wojnie handlowej. Trump zapowiada mniejsze cła na produkty z Chin
Handel
Efekt ceł Donalda Trumpa. Polskie firmy zastanawiają się, w których krajach kupować i sprzedawać