3 mld zł w pudełkach na wycieraczkach

Rynek cateringu dietetycznego eksplodował podczas pandemii, ale jego popularność nie słabnie. W ostatnich latach rósł o niemal 20 proc. rocznie i tonie koniec rozwoju. Z oferty korzysta ok 14 proc. Polaków

Publikacja: 25.07.2024 13:41

Rynek cateringu dietetycznego eksplodował podczas pandemii

Rynek cateringu dietetycznego eksplodował podczas pandemii

Foto: Adobe Stock

Jak wynika z raportu firmy PMR Market Experts wartość tego sektora rynku gastronomicznego w 2023 r. przekroczyła 3 mld zł, a rósł w tempie 19 proc. rdr. Prognozy wskazują, że dynamika rozwoju rynku w kolejnych latach będzie wysoka, jednak niższa niż w latach 2020-2023, kiedy była napędzana m.in. pandemią czy wysoką inflacją.

Catering wciąż rośnie

Analitycy podają, że czynniki wyznaczające rytm zachowań zakupowych Polaków na rynku HoReca to chęć utrzymania zbilansowanej diety oraz przywiązanie do wygody. W efekcie mimo rosnących cen, Poalcy chętnie korzystali z usług cateringu dietetycznego. Odsetek osób kupujących tę usługę utrzymuje się granicach 13-14 proc., pozostając na tym samym poziomie od 2021 roku.

Czytaj więcej

Diety pudełkowe rosną błyskawicznie

– Należy podkreślić, że chociaż wartość sprzedaży w 2023 r. realnie nie wzrosła, to nominalnie zwiększyła się o prawie 19 proc. w porównaniu do 2022 roku, przekraczając barierę 3 mld zł. Duży udział w tak wysokim wzroście rynku z pewnością miała inflacja – mówi Karolina Szałas, starszy analityk w PMR Market Experts. Jak dodaje: Prognozy rozwoju rynku diet pudełkowych w Polsce jasno wskazują, że w kolejnych latach ten segment będzie się rozwijał dynamicznie. Będą temu sprzyjać trendy demograficzne, coraz większa dostępność różnorodnych opcji cateringu dietetycznego, również w mniejszych miejscowościach, a także wydłużający się czas korzystania z diety.

Pudełka w weekendy

Eksperci wskazują, że 55 proc. sięgających po dietę pudełkową korzysta z niej w dniach roboczych. Odstępstwem są weekendy, kiedy przypuszczalnie sięgają po inne usługi dostępne na rynku. Jak wynika z analizy PMR Market Experts osoby zamawiające catering dietetyczny, chętniej niż pozostali korzystają z usług hotelowych czy gastronomicznych, w tym z opcji posiłków podawanych poza domem. 86 proc.badanych jada w restauracjach, 81 proc. zamawia jedzenie z dowozem, a 75 proc. kupuje posiłki w lokalach gastronomicznych.

Wiodące marki to choćby należąca do grupy Żabka firma Maczfit czy też firmowana przez znaną trenerkę Ewę Chodakowską marka BeDiet.Firm cateringowych z podobną ofertą są jednak w Polsce dziesiątki i wciąż powstają nowe. Niektóre do dystrybucji zestawów wykorzystują także sklepy spożywcze.

Jak wynika z raportu firmy PMR Market Experts wartość tego sektora rynku gastronomicznego w 2023 r. przekroczyła 3 mld zł, a rósł w tempie 19 proc. rdr. Prognozy wskazują, że dynamika rozwoju rynku w kolejnych latach będzie wysoka, jednak niższa niż w latach 2020-2023, kiedy była napędzana m.in. pandemią czy wysoką inflacją.

Catering wciąż rośnie

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gastronomia
Nowy szef Starbucksa będzie pracował zdalnie i zarabiał cztery razy tyle co poprzednik
Gastronomia
Niespodziewana zmiana w Starbucks. Prezes zrezygnował z dnia na dzień
Gastronomia
Niemcy kłócą się z Turkami o kebab. Sprawę ma rozstrzygnąć Komisja Europejska
Gastronomia
Taylor Swift dała zarobić warszawskim restauracjom
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Gastronomia
Bary i puby szykują się na Euro 2024. Niepotrzebnie
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki