Aktualizacja: 28.02.2025 11:42 Publikacja: 21.03.2023 18:18
Hamburger z owadami
Foto: Adobe Stock
Sieć restauracji zarządzana przez 7 Street Łukasz Błażejewski reklamuje nowe dania. W lokalach pod marką 7 Street – Bar & Grill ma w menu m.in. burgera z rukolą, wołowiną, serem, ogórkiem konserwowym, pomidorem, cebulą czerwoną oraz jadalnymi owadami mącznika młynarka o smaku suszonych pomidorów z ziołami. Burger jest reklamowany jako "streetfoodowy przysmak z egzotycznej Tajlandii".
Natomiast w pizzerii Frentzza — Pizza & Friends można zamówić między innymi pizzę z sosem pomidorowym, mozarellą, cebulą, oliwkami, kukurydzą, suszonymi pomidorami, chili oraz jadalnymi owadami mącznika młynarka o smaku suszonych pomidorów z ziołami.
Jedna z największych sieci fast-food na świecie przenosi centralę do Teksasu, choć jeszcze nie tak dawno jej pełna nazwa brzmiała Kentucky Fried Chicken. Władze stanu Kentucky są tym ruchem oburzone.
W 2024 r. ruch w tego typu lokalach gastronomicznych spadł o 3,6 proc., choć inne formaty typu fastfood zyskały klientów. Może to być efekt zarówno silniejszej konkurencji sklepów, np. Żabki, jak i rosnącej popularności innego typu dań.
Zmieniający się klimat i ekstremalne zjawiska pogodowe, z jakimi mieliśmy do czynienia w zeszłym roku, spowodowały wzrost cen niektórych produktów. We Włoszech, które słynęły z pysznej i taniej kawy, szykują się podwyżki m.in. popularnego espresso.
Pracownicy Starbucks rozszerzyli strajk na cztery kolejne miasta w USA, w tym Nowy Jork, poinformował związek zawodowy reprezentujący ponad 10 000 baristów.
Rynek dostaw w Polsce rozwija się i wart jest już ponad 10 mld zł. Z danych Pyszne.pl wynika, że najczęściej zamawiane dania w 2024 roku to kebab, pizza i cheeseburger.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Szalejąca inflacja oraz kryzysy z cenami masła, kawy czy jajek zniechęcają do zakupów. Ostatni rok przyniósł co prawda w ujęciu globalnym 7,5-proc. wzrost rynku dóbr konsumenckich, ale to efekt rosnących cen. W Polsce sytuacja jest nieco lepsza.
Rośnie zainteresowanie lokalnych producentów żywności europejskimi krajami na południe od Polski.
Tłusty Czwartek ma w Polsce zaprzysięgłych zwolenników, którzy będą objadać się tego dnia pączkami i zjedzą ich znacznie więcej niż statystyczne 2-3, jakie przypadają na osobę.
Sprzedaż francuskiej sieci w naszym kraju w 2024 roku była 3,3 proc. niższa niż rok wcześniej. Firma zapowiada przegląd aktywów, ale nie podaje szczegółów, z jakich rynków może się wycofać. O sprzedaży jej polskich sklepów mówi się od lat.
Francja wprowadza obowiązek informowania konsumentów w lokalach gastronomicznych o pochodzeniu mięsa podawanego w potrawach. To samo dotyczy sklepów. Przewiduje to dekret premiera Francois Bayrou.
Tylko 4 proc. Polaków zupełnie nie kupuje produktów mięsnych, choć jednocześnie już 39 proc. ogranicza takie zakupy - wynika z badania zleconego przez branżę mięsną.
Na „Bezpieczeństwo, Europo!” odpowiadam od razu: „Bezpieczna żywność to bezpieczna przyszłość!”. Sto dziesięć organizacji pozarządowych i dwudziestu siedmiu naukowców i naukowczyń podpisało apel Green Rev Institute do Komisji Europejskiej. To nie jest kolejny technokratyczny dokument – to wezwanie do działania.
W obliczu wysokich cen ryżu spowodowanych problemami z zaopatrzeniem rząd w Tokio poinformował, że w marcu zacznie uwalniać 210 tysięcy ton metrycznych tego podstawowego produktu ze swoich rezerw awaryjnych, mając nadzieję na poprawę sytuacji na japońskim rynku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas