Rządowa agencja dofinansuje badania nad uprawą jadalnych robaków

Podczas gdy politycy Zjednoczonej Prawicy protestowali przeciwko jadalnym robakom jedząc steki za 100 zł, rządowa agencja przekazywała środki na hodowlę jadalnych robaków.

Publikacja: 27.02.2023 15:38

Rządowa agencja dofinansuje badania nad uprawą jadalnych robaków

Foto: Adobe Stock

Politycy Zjednoczonej Prawicy, w tym Patryk Jaki i Łukasz Mejza, protestowali ostatnio przeciwko promocji jadalnych robaków. Robili to chwaląc się daniami z drogich restauracji. Puentą ich protestu był sprzeciw wobec zaleceniom ograniczenia jedzenia mięsa i dopuszczenia do spożycia w UE kolejnych gatunków owadów.

Tymczasem Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, czyli podlegająca rządowi agencja rozdzielająca środki na granty badawcze, przekazała ostatnio dofinansowanie na projekt SmartFood. Projekt ten realizowany jest przez NCBR we współpracy z Funduszami Norweskimi i ma na celu opracowanie i testowanie nowych rozwiązań dla miejskiej konsumpcji i produkcji żywności. W ramach programu wybrane wspólnoty mieszkaniowe będą miały dostęp do indywidualnych instalacji hydroponicznych do produkcji żywności w korytarzach bloków. Chętne wspólnoty mogą też wziąć udział w hodowli jadalnych owadów, w tym wypadku mącznika młynarka. Środki na to zapewniły, w kwocie 6,5 mln złotych, NCBR i Fundusze Norweskie.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności
Przemysł spożywczy
Popyt na żywność będzie rósł
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Przemysł spożywczy
Ceny żywności na świecie znów poszły w górę. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje