Materiał powstał we współpracy z Volkswagen Financial Services
Ceny samochodów gonią za inflacją i wzrostem płac. W tym roku wyraźnie przyspieszyły i dla całego rynku wzrost średnich cen ważonych sięgnął w trzech pierwszych kwartałach 10,9 proc. To prawie dwa razy wyższe tempo niż rok wcześniej, wynika z danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Okazuje się, że odporne na wzrost cen okazały się modele marek premium, które po trzech kwartałach roku podrożały o 3,3 proc. Nawet na tym tle wyjątkowo atrakcyjnie wygląda Audi, które obniżyło średnią ważoną cenę samochodu o 0,3 proc.
Nabywcy ocenili ofertę Audi jednoznacznie: po trzech kwartałach roku marka zwiększyła rejestracje o 11,9 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. Jest zresztą jedyną z pierwszej dwudziestki, której udało się tego dokonać, wynika z danych Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.
Cała mobilność za połowę ceny
Prawdziwy boom nastąpił w październiku – rejestracje wzrosły o 86 proc. w stosunku do tego samego miesiąca 2019 roku. Taką dynamiką nie może pochwalić się żadna inna marka. Kolejne w rankingu jest Suzuki z blisko 44-proc. wzrostem. Dla porównania: cały rynek w październiku zmalał o blisko 14 proc., a rejestracje po trzech kwartałach są o 26 proc. mniejsze od ubiegłorocznych.
Do marki przyciąga także nowoczesne finansowanie w postaci leasingu z niskimi ratami. Innymi słowy, jest to leasing z rynkową wartością końcową, który polega na spłacie przez użytkownika jedynie części, a nie całej ceny samochodu, jak to dzieje się w przypadku klasycznego leasingu. – W leasingu z niskimi ratami klienci co miesiąc spłacają tylko zakładaną utratę wartości samochodu w okresie trwania umowy, a nie jego całą wartość. Na koniec okresu leasingowania, czyli po dwóch, trzech lub czterech latach można oddać pojazd i – w razie potrzeby – od razu wybrać nowy. Razem z oferowanymi z takim finansowaniem pakietami przeglądów serwisowych oraz korzystnymi ubezpieczeniami pakietowymi, kupujący otrzymuje rozwiązania zapewniające mu mobilność – podkreśla Michał Dyc, dyrektor sprzedaży detalicznej w Volkswagen Financial Services.