Do przechowywania przedmiotów, możemy skorzystać z kasetki lub skrytki bankowej. Zarówno kasety, jak i skrytki są otwierane dwoma kluczami - jeden otrzymujmy my, drugi pozostaje w banku. Bank nie posiada duplikatu klucza.
W przypadku utraty klucza najemca pisemnie powiadamia o tym oddział banku. Oczywiście wykonanie nowego klucza kosztuje, większość banków określa tę opłatę jako dwu lub trzy krotność rzeczywistych kosztów poniesionych przez bank.
Skrzynkę można wynająć na kilka dni, miesiąc, kwartał, a także na czas nieokreślony. Cena zależy od wielkości schowka (banki oferują je w różnych rozmiarach - im większa, tym droższa). Opłatę za wynajęcie skrytki bank pobiera z góry. Trzeba zapłacić kaucję za klucz do skrytki w wysokości 100-300 zł. Zwrot kaucji następuje, w chwili rezygnacji z usługi.
W dowolnej chwili można zajrzeć do depozytu i sprawdzić jego zawartość. Składanie, przeglądanie i odbiór cennych przedmiotów ze skrytek sejfowych odbywa się w specjalnie wydzielonym pomieszczeniu zabezpieczonym przed osobami trzecimi i strzeżonym przez ochronę banku. Ich wynoszenie poza te pomieszczenia jest niedozwolone.
Każdorazowe udostępnienie najemcy kasety lub skrytki sejfowej, jest odnotowywane w ewidencji. Dla każdej skrzynki prowadzona jest oddzielna karta ewidencyjna. W niektórych bankach możne się zdarzyć że pracownik banku towarzyszy przy otwarciu skrzynki. Osoby korzystające ze skrytki nie mogą posiadać przy sobie broni lub innego niebezpiecznego narzędzia.