Aktywacja karty kredytowej w systemie Nordea Banku

Klient Nordea Banku przez dwa lata używał karty kredytowej. Kiedy straciła ważność, nowej nie dostał, bo tylko częściowo aktywował starą.

Publikacja: 23.05.2013 02:13

Pan Marek od czterech lat jest klientem Nordea Banku. Zaciągnął tam kredyt hipoteczny. – Do niego dostałem kartę kredytową. Dzięki temu oprocentowanie kredytu jest niższe – opowiada czytelnik.

Przez cztery lata nie miał problemu z kartą kredytową. Dopiero niedawno zaczął się niepokoić. Używanej przez niego karcie kończył się okres ważności, a nowej ciągle nie miał.

– Udałem się do banku, by sprawdzić, co się dzieje – mówi pan Marek. Na miejscu pracownik Nordei uspokoił go, że karta być może jest w drodze. Ale po dwóch tygodniach wciąż jej nie było. Dlatego pan Marek wrócił do banku. Tym razem nie dał się zbyć.

– Pracownik banku przez kilkanaście minut rozmawiał ze swoimi kolegami. W końcu wyjaśnił mi, że kartę wstrzymano, bo nie aktywowałem obecnej – tłumaczy czytelnik.

Problem w tym, że karta była aktywna i często używana. – Ale nie aktywował jej pan  przez infolinię i nasz system komputerowy tego nie widzi – stwierdził przedstawiciel banku.

Na ogół nie czytamy regulaminów. I możemy mieć z tego powodu kłopoty

Jak mówi Joanna Krawczyk-Golba, rzecznik Nordea Banku, aktywować kartę płatniczą klient powinien przez infolinię.

– To wynika z naszego regulaminu – tłumaczy.

Pani rzecznik przyznaje, że w przypadku kart wznawianych czy  duplikatów można je aktywować podczas pierwszej transakcji zatwierdzonej PIN.

– Ale następuje wtedy tylko częściowa aktywacja karty. W takim przypadku po upływie terminu jej ważności klient powinien skontaktować się ze swoim oddziałem – wyjaśnia Joanna Krawczyk-Golba.

Standardowo, zgodnie z regulaminem, aktywacja karty  powinna być przeprowadzona za pośrednictwem infolinii.

– Wtedy  jest ona widoczna w naszym bankowym systemie operacyjnym. Jeżeli klient aktywuje kartę tylko za pomocą PIN, jest ona widoczna częściowo – jedynie w systemie kartowym, co nazywamy częściową aktywacją. W tej chwili pracujemy nad ujednoliceniem tej funkcjonalności – tłumaczy pani rzecznik. Podkreśla, że  bank, wydając kartę, na tzw. Card Carrierze informuje o konieczności aktywacji za pomocą infolinii.

– Osoba, która korzysta z karty częściowo aktywowanej, powinna zgłosić się do oddziału, gdzie doradca aktywuje ją w  pełni lub po upływie jej ważności wyda nową – tłumaczy pani rzecznik.

Pan Marek podsumowuje:  – Nie mam wyjścia. Muszę ponownie pójść do banku i wyrobić nową kartę. Stara przestała być aktywna.

Pan Marek od czterech lat jest klientem Nordea Banku. Zaciągnął tam kredyt hipoteczny. – Do niego dostałem kartę kredytową. Dzięki temu oprocentowanie kredytu jest niższe – opowiada czytelnik.

Przez cztery lata nie miał problemu z kartą kredytową. Dopiero niedawno zaczął się niepokoić. Używanej przez niego karcie kończył się okres ważności, a nowej ciągle nie miał.

Pozostało 84% artykułu
Ekonomia
Nowe funkcje w aplikacji mobilnej mZUS
Ekonomia
Azoty złożyły pierwsze zawiadomienie do prokuratury
Ekonomia
Kredyt konsolidacyjny na 144 miesiące – czy warto?
Ekonomia
Nie straszmy dronami
Materiał Promocyjny
Wpływ amerykańskich firm na rozwój polskiej gospodarki
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Putinomics według Tołstoja