Motorola Solutions chce wykreować nową niszę dla smarfonów z Androidem

Motorola, która w zeszłym roku za 12,5 mld dol. sprzedała Google część swojego przedsiębiorstwa, zajmującą się produkowaniem urządzeń mobilnych nie chce tak do końca zniknąć z rynku smartfonów. Przedstawiciele handlowi, kurierzy, magazynierzy z chęcią zastąpią swe toporne mobilne terminale smartfonami, które będą oferować potrzebne im funkcjonalności - w to wierzy dziś Motorola Solutions.

Publikacja: 14.10.2013 08:30

Motorola Solutions chce wykreować nową niszę dla smarfonów z Androidem

Foto: ROL

Przedstawiciele handlowi, kurierzy, magazynierzy z chęcią zastąpią swe toporne mobilne terminale smartfonami, które będą oferować potrzebne im funkcjonalności. Wierzy w to Motorola Solutions, która zaczyna oferować nowe urządzenie klasy korporacyjnej oparte na Androidzie, a nie mobilnym Windows, tj. systemie tradycyjnie wykorzystywanym w tego rodzaju sprzęcie.

Motorola, która w zeszłym roku za 12,5 mld dol. sprzedała na rzecz Google część firmy zajmującą się produkowaniem urządzeń mobilnych nie chce tak do końca zniknąć z rynku smartfonów.  Firma zaczęła oferować urządzenia z Androidem, ale swych szuka już nie w segmencie konsumenckim, ale wśród firm i organizacji rządowych zainteresowanych sprzętem klasy korporacyjnej.

Model TC55 pracujący pod kontrolą popularnej wersję systemu Androida Jelly Bean z zewnątrz wygląda jak typowy smartfon dotykowy, jest tylko trochę grubszy od sprzedawanych obecnie urządzeń. Pod względem funkcjonalności łączy w sobie to, co oferują typowe modele konsumenckie oraz mobilne terminale PDA do zastosowań specjalnych. Motorola umożliwia też firmom skorzystanie z  rozszerzeń programowych do Androida, które pozwalają zwiększyć poziom bezpieczeństwa, ułatwić zarządzanie urządzeniami i podnieść ich wydajność.

– W porównaniu z urządzeniami konsumenckimi TC55 charakteryzuje się znacznie dłuższym  czasem pracy na zasilaniu bateryjnym (około 11 godzin), jest bardziej wytrzymały na upadki, w trybie głośnomówiącym jest cztery razy głośniejszy od tradycyjnych smartfonów i oferuje podwójny mikrofon z funkcją tłumienia szumów – mówi Jacek Drabik, country manager Motorola Solutions w Polsce. Nie jest to jednak  sprzęt tani, bo jego cena katalogowa 1050- 1150 dolarów. Oczywiście firmy, kupujące większe ilości mogą negocjować.

Drabik podkreśla, że jest pierwsze urządzenie tego typu wyprodukowane przez firmę.

– Prawdą jest, że dziś wielu pracowników chciałoby wykorzystywać w firmie swe prywatne urządzenia mobilne. Jednak są firmy, które z różnych względów (np. bezpieczeństwa) nie chcą się zgodzić na takie rozwiązanie. Chciałyby natomiast korzystać ze sprzętu klasy korporacyjnej, który wygląda jednak estetycznie, tj. tak jak nowoczesne smartfony – mówi Jacek Drabik.

Liczy on, że w Polsce TC55  znajdzie przede wszystkim  użytkowników z sektorów usług terenowych, sprzedaży i dostaw bezpośrednich. Urządzenie będą mogli obsługiwać nawet w rękawiczkach i korzystać z funkcji rejestrowania kodów kreskowych.

Drabik nie potrafi jednak oszacować, jakie będzie zainteresowane tym smartfonem w Polsce. – Wiemy jednak, że w Europie na ten model czeka kilka tysięcy klientów, którzy wstrzymywali się z zakupem mobilnych terminali, bo wiedzieli, że zaproponujemy coś ciekawszego – mówi Jacek Drabik.  Liczy, że wprowadzenie urządzenia na rynek umocni pozycję Motorola Solutions w Polsce wśród dostawców mobilnych terminali klasy profesjonalnej.

– W Europie ten udział rynkowy można szacować na 40 proc. Jednak w Polsce jest on na pewno wyższy – mówi Drabik. W naszym kraju  Motorola konkuruje w tym segmencie głównie z Honeywell i Datalogic.

Przedstawiciele handlowi, kurierzy, magazynierzy z chęcią zastąpią swe toporne mobilne terminale smartfonami, które będą oferować potrzebne im funkcjonalności. Wierzy w to Motorola Solutions, która zaczyna oferować nowe urządzenie klasy korporacyjnej oparte na Androidzie, a nie mobilnym Windows, tj. systemie tradycyjnie wykorzystywanym w tego rodzaju sprzęcie.

Motorola, która w zeszłym roku za 12,5 mld dol. sprzedała na rzecz Google część firmy zajmującą się produkowaniem urządzeń mobilnych nie chce tak do końca zniknąć z rynku smartfonów.  Firma zaczęła oferować urządzenia z Androidem, ale swych szuka już nie w segmencie konsumenckim, ale wśród firm i organizacji rządowych zainteresowanych sprzętem klasy korporacyjnej.

Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Ekonomia
Polska prezydencja to szansa, by zostać usłyszanym
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje