Sukces domowego menu

Lubella liderem mocy wśród produktów żywnościowych

Publikacja: 28.11.2014 01:48

Sukces domowego menu

Foto: Rzeczpospolita

W tym roku mija 51 lat, kiedy Polskie Zakłady Zbożowe Lublin uruchomiły produkcję makaronu opartą na urządzeniach włoskiej firmy Pavan z Galliera Reneta pod Padwą. Zainstalowano wtedy trzy linie, które wyrabiały 20 ton makaronu na dobę. Dziś lubelska fabryka – od 2003 r. należąca do grupy Maspex – produkuje go dziesięć razy więcej i jest liderem rynku makaronów w Polsce. Po raz drugi z rzędu jej Lubella została też najmocniejszą marką żywnościową.

– Lubellę zna 78 proc. polskich konsumentów – mówi Dorota Liszka, rzeczniczka Maspeksu. – Czyni ją to najbardziej rozpoznawalną marką w swojej kategorii.

Lubelski brand jest znany głównie dzięki produktom zbożowym – oprócz makaronów są to także m.in. płatki śniadaniowe i mąki. Ale od kilku lat z powodzeniem na jego wizerunek pracują także sosy i dania gotowe.

Marka łączy w sobie tradycję i innowacyjność. Nowoczesność w wydaniu Lubelli to internetowa aplikacja „Uwielbiam", która dostarcza pomysły na np. rodzinny obiad czy spotkanie z przyjaciółmi.

– Oferujmy dostęp do blisko 2 tys. kulinarnych inspiracji każdego dnia – zaznacza Dorota Liszka.

Lubella inspiruje do kulinarnych eksperymentów także na Instagramie, fotograficznym portalu społecznościowym, z którego korzysta już ponad 100 milionów użytkowników na całym świecie.

Popularność Lubelli, tak jak pozostałych marek, które weszły na podium naszego rankingu – na drugim miejscu są prawie ex aequo Pudliszki i Winiary, a na czwartym  Olej Kujawski – świadczy o modzie na domowe gotowanie. Nie licząc tradycji, wpływ miał na nią ostatni kryzys gospodarczy.

Simon Smith, prezes Nestlé Polska, właściciela m.in. Winiar, przyznał w rozmowie z „Rzeczpospolitą", że konsumenci stali się bardziej ostrożni, jeżeli chodzi o wydatki. Skutkiem tego częściej niż kiedyś przygotowują posiłki w domach. Korzysta na tym np. majonez Winiary, który w tym roku notuje wyraźny wzrost sprzedaży.

W sumie na wizerunek marki z Kalisza, znanej przez ponad 99 proc. Polaków, pracuje blisko 200 produktów. Są to m.in. sosy, buliony oraz budynie.

Symbolem rodzinnego gotowania są także  Pudliszki należące  do firmy Heinz Polska. Przez lata znane głównie dzięki koncentratom pomidorowym i daniom gotowym, na początku 2014 r. weszły na rynek makaronów.

W porównaniu z ubiegłym rokiem zwiększyła się moc Oleju Kujawskiego, który skutecznie opiera się modzie na oliwę z oliwek. Także on stawia na bogactwo oferty. Na rynku dostępny jest np. Kujawski 3 ziarna, czyli olej rzepakowy wzbogacony olejem lnianym i olejem z kiełków pszenicy.

Wszystkie marki z czołówki naszego rankingu promują się w mediach. Oprócz tradycyjnych reklam stawiają również na sponsorowanie programów telewizyjnych (zajmujący 5. miejsce Sokołów znany jest za sprawą „Tańca z gwiazdami" oraz „Must be the music") czy coraz bardziej powszechny w naszym kraju product placement. Zwycięska Lubella pojawia się m.in. w serialach „Przyjaciółki" i „M jak miłość" oraz programach śniadaniowych.

– Product placement to wzmocnienie prowadzonych przez nas działań reklamowych, których celem jest zachęcenie konsumentów do spożywania dań na bazie makaronów Lubella – wyjaśnia Dorota Liszka.

W tym roku mija 51 lat, kiedy Polskie Zakłady Zbożowe Lublin uruchomiły produkcję makaronu opartą na urządzeniach włoskiej firmy Pavan z Galliera Reneta pod Padwą. Zainstalowano wtedy trzy linie, które wyrabiały 20 ton makaronu na dobę. Dziś lubelska fabryka – od 2003 r. należąca do grupy Maspex – produkuje go dziesięć razy więcej i jest liderem rynku makaronów w Polsce. Po raz drugi z rzędu jej Lubella została też najmocniejszą marką żywnościową.

Pozostało 85% artykułu
Ekonomia
Stanisław Stasiura: Harris kontra Trump – pojedynek na protekcjonizm i deficyt budżetowy
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Ekonomia
Rynek kryptowalut ożywił się przed wyborami w Stanach Zjednoczonych
Ekonomia
Technologie napędzają firmy
Ekonomia
Od biznesu wymaga się odpowiedzialności
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Ekonomia
Polska prezydencja to szansa, by zostać usłyszanym
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni