W tym roku mija 51 lat, kiedy Polskie Zakłady Zbożowe Lublin uruchomiły produkcję makaronu opartą na urządzeniach włoskiej firmy Pavan z Galliera Reneta pod Padwą. Zainstalowano wtedy trzy linie, które wyrabiały 20 ton makaronu na dobę. Dziś lubelska fabryka – od 2003 r. należąca do grupy Maspex – produkuje go dziesięć razy więcej i jest liderem rynku makaronów w Polsce. Po raz drugi z rzędu jej Lubella została też najmocniejszą marką żywnościową.
– Lubellę zna 78 proc. polskich konsumentów – mówi Dorota Liszka, rzeczniczka Maspeksu. – Czyni ją to najbardziej rozpoznawalną marką w swojej kategorii.
Lubelski brand jest znany głównie dzięki produktom zbożowym – oprócz makaronów są to także m.in. płatki śniadaniowe i mąki. Ale od kilku lat z powodzeniem na jego wizerunek pracują także sosy i dania gotowe.
Marka łączy w sobie tradycję i innowacyjność. Nowoczesność w wydaniu Lubelli to internetowa aplikacja „Uwielbiam", która dostarcza pomysły na np. rodzinny obiad czy spotkanie z przyjaciółmi.
– Oferujmy dostęp do blisko 2 tys. kulinarnych inspiracji każdego dnia – zaznacza Dorota Liszka.