W ubiegłym roku Nordea osiągnęła zwrot na kapitale na poziomie 17,2 proc. Dynamika wzrostu zysku netto spółki w ciągu ostatnich trzech lat wyniosła 119 proc. Choć bank, należący do największej skandynawskiej grupy finansowej Nordea Bank AB, jest notowany na giełdzie, to w wolnym obrocie znajduje się tylko symboliczna liczba akcji (poniżej 1 proc.).
W 2011 roku Nordea Bank Polska osiągnął 296,7 mln zł zysku netto. To o ponad 14 proc. więcej niż w 2010 roku. Suma bilansowa wzrosła o 42 proc., do ponad 35,3 mld zł. Wzrost aktywów był przede wszystkim wynikiem zwyżki w segmencie kredytów hipotecznych oraz korporacyjnych. Portfel należności od klientów osiągnął 27,6 mld zł po wzroście o 6,9 mld zł, a portfel dłużnych papierów wartościowych zwiększył się o 3,8 mld zł, do 6 mld zł. Po stronie pasywów zwiększyły się zobowiązania wobec banków (o 6,3 mld zł, do 18,8 mld zł) oraz depozyty klientów (o 3,8 mld zł, do 13,3 mld zł). Bank wyróżnia się niskim udziałem złych kredytów. W 2011 roku średni udział kredytów z rozpoznaną utratą wartości od klientów wyniósł zaledwie 1,15 proc. Wynika to m.in. z faktu, że duży udział w portfelu kredytowym banku mają kredyty hipoteczne, które z reguły są najlepiej spłacane. Konta osobiste i kredyty hipoteczne to flagowe produkty banku.
Tym bardziej zaskakująca była ubiegłoroczna, nagła zmiana na stanowisku prezesa Nordea Banku. Włodzimierz Kiciński przez ponad dziesięć lat piastował tę funkcję i nic nie zapowiadało jego nagłej rezygnacji (została złożona 3 listopada z dniem 10 listopada tego samego roku). Zastąpił go Sławomir Żygowski, wcześniej wiceprezes do spraw bankowości korporacyjnej, który od listopada pełni obowiązki prezesa. Nowy szef banku zapowiedział, że w tym roku chce podnieść udział depozytów klientów w finansowaniu akcji kredytowej. Do tej pory bank budował pozycję, opierając się głównie na kredycie hipotecznym, a w tym roku chce położyć większy nacisk na ofertę depozytową i oszczędnościową.
Nordea stawia też na zamożnych klientów, stąd zapowiedzi na bieżący rok zakładają bardziej intensywną współpracę z tą grupą, polegającą na oferowaniu im kolejnych produktów. Ostatnio bank udostępnił aplikację mobilną dostępną na smartfonach. Oprócz podstawowych funkcji zawiera również usługi dodatkowe, takie jak konwerter walutowy, kalkulator kredytowy oraz lokalizator oddziałów i bankomatów pokazujący drogę dotarcia do placówki banku z miejsca, w którym użytkownik w danym momencie się znajduje. W ubiegłym roku wdrożona została także nowa wersja serwisu bankowości elektronicznej.
W ramach strategii koncentrowania się na zamożnej grupie klientów bank poszerzył ofertę dla przedsiębiorców, wprowadzając pakiet rozwiązań dla przedstawicieli wybranych wolnych zawodów, w ramach którego wprowadzone zostały kredyty dla lekarzy i prawników prowadzących własną działalność gospodarczą. Nordea bank zaoferował też pakiety opieki medycznej.