Materiał partnera: VeloBank
VeloBank stworzył szczegółowe sylwetki behawioralno-psychologiczne, które wskazują, w jaki sposób zachowujemy się w zakupowym przedświątecznym szale oraz jakie cechy osobowości o tym decydują. W ten sposób powstały cztery postaci Mikołajów.
Na zbudowanie pogłębionych analiz pozwoliły zrealizowane badanie na klientach banku oraz narzędzia wykorzystywane do hiperpersonalizacji, która pozwala na pogłębione poznanie klientów i dostosowanie do ich preferencji m.in. sposobów kontaktu.
Są więc wśród nas Czerwoni Mikołajowie, którzy wydają dużo i przywiązują małą wagę do pakowania prezentów. Stawiają na jakość, wolą jeden porządny prezent niż kilka drobiazgów. Najczęściej mają około 30–40 lat. Ci koloru Żółtego inwestują w podarunki różne kwoty, ale zawsze pakują je samodzielnie, by dołożyć w ten sposób coś od siebie. Zdarza im się kupowanie upominków na ostatnią chwilę, ale zawsze są to prezenty wyjątkowe, upolowane nie tylko w sieci czy galerii handlowej, ale też wyszukane na jarmarku czy pchlim targu.