Kiedy wydaje się tysiące dolarów na samochód, to ma on długo służyć właścicielowi. Magazyn „Consumer Reports" opublikował na jesieni Annual Auto Survey, nowy raport niezawodności samochodów, który dla wielu Amerykanów jest punktem wyjścia do wyboru modelu
Co roku redakcja magazynu zwraca się do prenumeratorów o informacje na temat poważnych problemów, jakie mieli ze swymi pojazdami w ostatnich 12 miesiącach. Tegoroczny raport sporządzono na podstawie danych o problemach z naprawą przekazanych przez prenumeratorów amerykańskiego pisma konsumenckiego, którzy byli właścicielami albo dzierżawcami (leasingobiorcami) ponad 500 tys. pojazdów z lat modelowych 2000-18.
- Samo to, że samochód jest nowy wcale nie oznacza, że nie będzie z nim problemów. Według naszego raportu, elektronika pokładowa w rodzaju systemów informacyjno-rozrywkowych (infotainment), układ zasilania i przesyłania napędu wywołują nadal ból głowy u właścicieli — stwierdził Mike Quincy, specjalista od zawartości samochodu w „Consumer Reports".
Lexus i Toyota zachowały prymat, dołączyła do nich na podium Mazda awansując o 9 miejsc z ubiegłego roku; zepchnęła z niego Kia Motors. Listę marek zamykają Tesla, Cadillac i Volvo. — Elektryczna limuzyna Model S Tesli straciła status pojazdu zalecanego do kupowania z powodu kwestii z powietrznym zawieszeniem i dotyczących karoserii jak klamki do drzwi, o czym informowali prenumeratorzy magazynu — powiedział Quincy.
W miarę jak silniki z turbodoładowaniem stają się coraz popularniejsze niektórzy właściciele samochodów mają problemy ze sprężarkami i komputerem regulującym pracę silnika. W kilku przypadkach trzeba było wymienić cały silnik. — Prawda jest taka, że gdy producenci wprowadzają taką nową technologię, to może upłynąć kilka lat modelowych zanim zacznie to funkcjonować prawidłowo — dodał Quincy.