Aktualizacja: 20.12.2018 18:58 Publikacja: 20.12.2018 20:00
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
Pocztę Polską (PP) dzieli gigantyczny dystans od konkurentów z Europy, zarówno w zakresie wypracowywanych przychodów, jak i zakres działalności. To w dużej mierze efekt tego, że tam narodowe poczty otrzymały i wciąż otrzymują wsparcie państwa. „Rzeczpospolita" dotarła do najnowszego raportu Instytutu Pocztowego, który wskazuje, że bez takiego impulsu rodzimego operatora nie będzie stać na inwestycje.
W niektórych krajach (Francja, Szwecja, Włochy) pomoc dla poczt ze strony państwa dotyczy takich usług, które rządy uznają za ważne społecznie, jak dystrybucja prasy czy utrzymywanie produktów finansowych dla najuboższych. PP obecnie interesuje się zaangażowaniem w segment kolportażu prasy, który mogłaby przejąć od znajdującego się na krawędzi upadku Ruchu. Ale, jak wskazuje Krzysztof Piskorski, prezes instytutu, operator – uzależniony od usługi listowej, pozbawiony wsparcia ze strony państwa i wydający większość zarobionych pieniędzy na podwyżki płac – nie posiada wystarczających środków na inwestycje, które pozwoliłyby mu w szybkim tempie sprostać oczekiwaniom rynku.
Włosi mają za sobą wyjątkowe lato. Nie zawiedli turyści. Dopisała pogoda. Ale sezon się kończy. Pomysłowi przedsiębiorcy chcą jednak wydłużyć przychody z turystyki.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Dzięki odpowiedniej segregacji odpadów możliwe jest ich ponowne przetworzenie, zmniejszenie ich ilości i ograniczenie liczby nielegalnych wysypisk. Nie każdy jednak wie, jak robić to prawidłowo. Problematyczne mogą być na przykład blistry po lekach.
Netflix udostępnił swoim użytkownikom nową funkcję o nazwie Moments. Pozwala ona zapisywać i udostępniać dowolne sceny z wszystkich dostępnych na platformie produkcji. Dla kogo przeznaczona jest nowa funkcja Netflixa? Jak z niej korzystać?
W listopadzie polscy turyści szukają przede wszystkim słońca. Wśród najchętniej wybieranych kierunków krótkich, jesiennych wyjazdów zagranicznych dominują kraje Europy Południowej. W ostatnim zestawieniu najpopularniejszych miejsc pojawił się nowy lider.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Michelin zamyka dwie fabryki we Francji z powodu konkurencji azjatyckich producentów opon i spadku sprzedaży w Europie. Sieć Auchan zwolni prawie 2,4 tys. pracowników, bo przegrywa z konkurencją.
6 listopada 2024 roku na PGE Narodowym odbędzie się Google Cloud Summit Poland 2024. To jedno z największych wydarzeń w Polsce i naszej części Europy poświęcone technologiom chmurowym i sztucznej inteligencji.
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
Odnawialne źródła energii przyniosły dziesiątki tysięcy miejsc pracy, także w słabo rozwiniętych częściach Wielkiej Brytanii. To był potężny sygnał, że w transformacji energetycznej jest ogromna korzyść dla gospodarki i społeczeństwa - ocenia Sam Hall, szef brytyjskiego think tanku Conservative Environmental Network.
Polacy bardzo cenią sobie dostęp do gotówki, niestety, liczba bankomatów spada. Co się dzieje na rynku?
Najważniejsze wyzwania związane z bezpieczeństwem w sieci i budowa świadomości na ich temat zarówno wśród obywateli, jak i w organizacjach były tematem debaty ekspertów.
Zaczęło się od małego start-upu w Poznaniu. Dzisiaj Allegro to najpopularniejsza platforma zakupowa w Polsce, jedna z największych firm e-commerce w Europie oraz wyjątkowe miejsce pracy.
W procesie rekrutacyjnym pokazujemy, jak atrakcyjnym miejscem do pracy jest AstraZeneca, a jednocześnie staramy się wybierać takich kandydatów, którzy chcą się rozwijać, uczyć, zdobywać różne doświadczenia, mają w sobie pasję oraz chęci i zgodnie z wartościami i misją firmy chcą pomagać innym – mówi Marta Jagnieża, wiceprezes zarządu, dyrektorka HR w AstraZeneca.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas