Hit dla turystów. Zapuszkowane powietrze znad jeziora Como

Włosi mają za sobą wyjątkowe lato. Nie zawiedli turyści. Dopisała pogoda. Ale sezon się kończy. Pomysłowi przedsiębiorcy chcą jednak wydłużyć przychody z turystyki.

Publikacja: 05.11.2024 17:25

Hit dla turystów. Zapuszkowane powietrze znad jeziora Como

Foto: Adobe Stock

Zajmująca się komunikacją i logistyką firma ItalyComunica poinformowała, że rozpoczęła sprzedaż zapuszkowanego powietrza znad jeziora Como. Za puszkę o pojemności 400 ml trzeba zapłacić 9,90 euro.

Jak zapewnia firma, powietrze jest w 100 proc. „autentyczne i czyste”. Zostało zapuszkowane nad Como, które jest na świecie znane, bo w tej okolicy swoją posiadłość ma aktor George Clooney, a scenerii jezioro użyczyło filmom „Dom Gucci” i „Casino Royale”.

Mistrz marketingu znad jeziora Como

Jak poinformowało Biuro Turystyki Lombardii, w 2023 roku okolice słynnego jeziora odwiedziło 5,6 mln turystów. W tym roku ma być ich jeszcze więcej.

Ta rosnąca popularność skłoniła już 2 lata temu specjalistę od marketingu, Davide Abagnale do uruchomienia strony internetowej, na której sprzedawał plakaty ze zdjęciami jeziora Como.

On sam zachwycił się pomysłem promocji na plakatach, kiedy w 2022 roku spędzał miesiąc miodowy w Kalifornii i widział w sklepach mnóstwo plakatów z widokami Los Angeles i San Francisco. Za plakatami poszły inne pomysły – chodziło zwłaszcza o przedmioty, które będą łatwe w transporcie, oryginalne, rozbawią obdarowanego, a nawet będą trochę prowokacyjne. 

„To się nosi w sercu”

— To nie jest zwyczajny produkt. To raczej coś, co się pamięta, a może nawet nosi w sercu — powiedział Davide Abagnale w CNN. Dodał jeszcze, że jeśli puszkę z powietrzem ktoś otworzy, to może ją potem wykorzystać chociażby jako naczynie do trzymania ołówków czy długopisów.

Davide Abagnale jest zachwycony swoim pomysłem. Tego zachwytu nie podziela jednak burmistrz liczącego nieco ponad pół miliona mieszkańców miasteczka Como, Alessandro Rapinese. Jego zdaniem byłoby znacznie lepiej, gdyby turyści wyjeżdżali stamtąd np. z jedwabnymi chustami, z których region jest słynny. — Oczywiście, że pomysł jest nowatorski, ale nie dla wszystkich. Jako burmistrz jednego z najpiękniejszych włoskich miast akceptuję to, pod warunkiem jednak, ze razem z takimi puszkami turyści zawiozą do domu także wspaniałe wspomnienia z naszego regionu - skomentował Alessandro Rapinese.

Litrowy słoik z Yorkshire

Dla Como i Lombardii zapuszkowane powietrze w turystycznej ofercie jest czymś nowym. Na rynku nie jest jednak nowością. Sam Davide Abagnale przyznaję, że pomysł skopiował z Neapolu. To miasto sprzedaje takie puszki już od paru lat.

Co ciekawe Neapol to piękne miasto, ale raczej znane z pizzy i wyjątkowych widoków. Natomiast akurat powietrze nie jest jego walorem, bo przez lata zalegały tam hałdy śmieci.

Jeszcze przed Neapolem zapuszkowane powietrze sprzedawali Kanadyjczycy na Islandii i stało się ono tam hitem wśród turystów z Chin. Robią to także Australijczycy, Kalifornijczycy i Chilijczycy (powietrze z Patagonii). Puszki są nadal do kupienia w internecie – po 11 euro za sztukę.

Najdroższe jednak jest powietrze z Yorkshire. Litrowy słoik kosztuje 60 funtów.

Zajmująca się komunikacją i logistyką firma ItalyComunica poinformowała, że rozpoczęła sprzedaż zapuszkowanego powietrza znad jeziora Como. Za puszkę o pojemności 400 ml trzeba zapłacić 9,90 euro.

Jak zapewnia firma, powietrze jest w 100 proc. „autentyczne i czyste”. Zostało zapuszkowane nad Como, które jest na świecie znane, bo w tej okolicy swoją posiadłość ma aktor George Clooney, a scenerii jezioro użyczyło filmom „Dom Gucci” i „Casino Royale”.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Gdzie wyrzucić blister po lekach? Nie wszyscy znają te reguły
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Netflix udostępnił nową funkcję. Będzie łatwiej wrócić do ulubionych scen
Biznes
Oto najpopularniejszy kierunek na krótki wypad w listopadzie. Jest nowy lider
Biznes
Michelin i Auchan pozbywają się pracowników. Duże zwolnienia we Francji
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Biznes
Jest nowy pomysł na finansowanie fabryk amunicji 155 mm