We wtorek, po zaledwie paru dniach emisji, marka Tanishq wycofała z telewizji oraz swoich kanałów w mediach społecznościowych reklamę, w której prezentowano parę złożoną z tradycyjnej Hinduski i Hindusa wyznającego islam. Reklama ta znalazła się pod ciężkim ostrzałem ze strony hinduskich nacjonalistów, w tym członków rządzącej partii Bharatiya Janata (Indyjskiej Partii Ludowej).
Tanishq został oskarżony o promowanie „dżihadu miłości”. Jest to popularna teoria spiskowa wśród radykalnych hinduistów, którzy oskarżają muzułmanów o konwertowanie wyznawczyń hinduizmu poprzez małżeństwa.
Wycofanie reklamy nie uspokoiło nastrojów. Oburzenie pojawiło się bowiem z drugiej strony sceny politycznej, która oskarżyła koncern TATA (którego częścią jest Tanishq) o uleganie prawicowym ekstremistom. Atakowanie reklamy mocno skrytykował Shashi Tharoor, polityk opozycji, który tweetował pytając (fundamentalistów hinduizmu), „dlaczego nie bojkotują najdłużej zachowanego symbolu jedności hinduizmu i muzułmanów – Indii?