Unimot stawia na fotowoltaikę

Grupa chce być jednym z liderów sprzedaży paneli słonecznych w Polsce. Inwestuje nie tylko w ich dystrybucję, ale i produkcję.

Publikacja: 07.09.2020 21:00

Unimot stawia na fotowoltaikę

Foto: Adobe Stock

W najbliższych latach, a nawet kwartałach, jednym z najbardziej wzrostowych biznesów Unimotu może być rynek fotowoltaiki. – W perspektywie najbliższych trzech lat grupa Unimot chce być na rynku fotowoltaiki jednym z jej liderów i brać udział w podziale całego rynku, który do roku 2050 jest oceniany na około 50 mld zł – mówi Adam Sikorski, prezes spółki.

Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest rozbudowa sieci dystrybucji sprzedaży paneli fotowoltaicznych pod marką Avia Solar. Obecnie prowadzona jest poprzez cztery kanały: własnych handlowców, stacje paliw Avia oraz współpracę z firmami Blachotrapez i Banking Retail System. Aby efektywnie realizować plan ekspansji na krajowym rynku, Unimot zdecydował się na uruchomienie własnej linii do wytwarzania paneli fotowoltaicznych. Moc planowanej linii produkcyjnej w początkowym okresie przewidywana jest na ok. 15 MW (megawaty). Następnie będzie zwiększana do docelowych 150 MW. Linia wytwórcza powstanie w Sędziszowie Małopolskim.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Czy chińskie produkty zaleją unijny rynek? Pekin i Waszyngton chcą negocjować
Biznes
Administracja publiczna weszła w erę AI? Są przeszkody
Biznes
Benefity jutra na miarę dzisiejszych wyzwań
Biznes
Cyfrowy Polsat mniej wyda na energetykę. Plus i Netia nie nadążają za inflacją
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Peter Navarro: „chinożerca”, wróg Muska, najbliższy doradca Donalda Trumpa