Makarony Polskie: dobry I kwartał 2015 r.

Sprzedaż zagraniczna wciąż stanowi nikłą część przychodów. Grupa deklaruje, że zamierza pojawić się na nowych rynkach. Będzie oferować zarówno produkty markowe, jak i private label.

Publikacja: 14.05.2015 10:04

Makarony Polskie: dobry I kwartał 2015 r.

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2015 r. Makarony Polskie wypracowały ponad 30 mln zł przychodów – niemal tyle samo co rok temu. Zysk brutto również był na podobnym poziomie co rok temu i przekroczył 1,7 mln zł. Zysk operacyjny spadł do 2 mln zł z 2,2 mln zł, a EBITDA do 3,1 mln zł z 3,2 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 1,2 mln zł wobec prawie 1,1 mln zł w I kwartale 2014 r. Wśród celów na 2015 r. zarząd wymienia kontynuację procesu globalizacji firmy poprzez zwiększenie ilości partnerów na rynkach docelowych oraz wzrost geograficznej dywersyfikacji odbiorców (Niemcy, Chiny, Wielka Brytania, kraje skandynawskie, kraje Beneluksu, Ukraina, Czechy, Wietnam, Kanada, Egipt). Sprzedaż eksportowa grupy w I kwartale 2015 r. była nieco niższa niż w I kwartale 2014 r. ( 1,1 mln zł vs. 1,3 mln zł).

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Pieniądze przeznaczone dla Intela zostaną skierowane do zbrojeniówki?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Biznes
Będzie więcej pieniędzy na ochronę zdrowia, więcej świadczeń, ale też dłuższe kolejki
Biznes
Dzień przed aukcją 5G 2.0: burza o ceny, u organizatora awaria
Biznes
Niemiecki instytut Ifo: 2 proc. PKB na obronność nie wystarczy
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Biznes
Największa w Rosji montownia telewizorów stanęła. Chińczycy się zwijają
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni