Makarony Polskie: dobry I kwartał 2015 r.

Sprzedaż zagraniczna wciąż stanowi nikłą część przychodów. Grupa deklaruje, że zamierza pojawić się na nowych rynkach. Będzie oferować zarówno produkty markowe, jak i private label.

Publikacja: 14.05.2015 10:04

Makarony Polskie: dobry I kwartał 2015 r.

Foto: Bloomberg

W I kwartale 2015 r. Makarony Polskie wypracowały ponad 30 mln zł przychodów – niemal tyle samo co rok temu. Zysk brutto również był na podobnym poziomie co rok temu i przekroczył 1,7 mln zł. Zysk operacyjny spadł do 2 mln zł z 2,2 mln zł, a EBITDA do 3,1 mln zł z 3,2 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł 1,2 mln zł wobec prawie 1,1 mln zł w I kwartale 2014 r. Wśród celów na 2015 r. zarząd wymienia kontynuację procesu globalizacji firmy poprzez zwiększenie ilości partnerów na rynkach docelowych oraz wzrost geograficznej dywersyfikacji odbiorców (Niemcy, Chiny, Wielka Brytania, kraje skandynawskie, kraje Beneluksu, Ukraina, Czechy, Wietnam, Kanada, Egipt). Sprzedaż eksportowa grupy w I kwartale 2015 r. była nieco niższa niż w I kwartale 2014 r. ( 1,1 mln zł vs. 1,3 mln zł).

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Bruksela rzuca koło ratunkowe producentom aut
Biznes
Przez brak cyfrowego koordynatora Polska traci wpływ na unijne decyzje
Biznes
Sieci kin poszły za ciosem. Przestają płacić tantiemy od zagranicznych filmów
Biznes
Koniec zakupów uzbrojenia w USA? To dla Polski nie problem
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes
Czołgi zamiast samochodów. Volkswagen rozważa sprzedaż nieczynnych zakładów