Analitycy o planie LPP: pozytywne zaskoczenie

Przecena akcji gdańskiej grupy odzieżowej po publikacji wyników i planu na kolejne trzy lata była przesadzona – uważają specjaliści z Wood&Company i Santander BM.

Publikacja: 08.04.2025 05:02

Analitycy o planie LPP: pozytywne zaskoczenie

Foto: Adobestock

Plany finansowe LPP do 2027 r. pozytywnie zaskoczyły większość biur maklerskich, z którymi rozmawialiśmy. Dlatego też analitycy są zdania, że ostatnie dwa dni minionego tygodnia przyniosły zbyt silną przecenę walorów LPP. Chyba że ziści się czarny scenariusz globalnej recesji.

Wood: strategia spina się

Największa giełdowa spółka handlowa – gdański LPP – w odpowiedzi na wyniki za 2024 r. i opublikowaną strategię doświadczyła w ub. tygodniu silnej przeceny akcji. Z około 18 tys. zł w środę w poniedziałek potaniały nawet do 14,1 tys. zł.

– Wydaje się, że strategia LPP spina się. Jest ambitna, ale realna. Rozumiem teraz lepiej, jak i dlaczego spółka chce powiększyć powierzchnię handlową o kolejny milion metrów kwadratowych – mówi Łukasz Wachełko, analityk Wood&Company.

– Jej plan opiera się na rozwoju sieci sklepów Sinsay i wydaje się, że jest miejsce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej na większą ich liczbę – dodaje.

Jednym z pytań, które pojawiły się w trakcie prezentacji strategii LPP, było, czy jej założenia nie wykluczają się z założeniami planu CCC. Zarząd LPP uważa, że w małych miastach jest popyt na produkty tanie. CCC, że na markowe w dobrej cenie.

Czytaj więcej

Marek Piechocki, prezes LPP: Czuję się tak, jakbym odpalał rakietę

– Strategie LPP i CCC to nie są dwie przeciwstawne historie. Choć różnią się podejściem do marki, to obie są skupione na korzystnym stosunku ceny do jakości i modowości i są kierowane do nieco mniej zasobnego klienta – uważa Łukasz Wachełko.

Nieracjonalna przecena akcji LPP?

Czy inwestorzy reagują racjonalnie, wyprzedając akcje LPP?: – Rynek podszedł do spółki na zasadzie: „jesteś tak dobry jak twój ostatni mecz”, a LPP trzeci kwartał z rzędu przedstawiło dane słabsze od oczekiwań. Nie zgodzę się jednak z komentarzami, że założenia finansowe LPP są słabsze, niż przewidywał rynek. Ja nie zakładałem tak wysokich wyników w 2027 r. – mówi Wachełko.

– Dziś powiedziałbym, że reakcja rynku na informacje przedstawione przez LPP była przesadzona i obecny kurs to okazja do zakupów. Wpływ wojen celnych jest jednak trudny do przewidzenia – mówi mimo wszystko Wachełko.

Tomasz Sokołowski, analityk Santander Biuro Maklerskie, mówi, że i jego zaskoczyły pozytywnie założenia LPP na kolejne lata. – Jeżeli zaś chodzi o to, gdzie spółka chce być za dwa lata, to tak, mamy pozytywne zaskoczenie. Spółka chce być dalej, jeżeli chodzi o poziom liczby sklepów, sprzedaży oraz wyników finansowych zarówno w porównaniu z moimi, jak i rynkowymi prognozami – mówi Sokołowski.

Sokołowski, jak i Wachełko, jest zdania, że przecena akcji LPP nie była uzasadniona.

Marek Piechocki, prezes LPP, ogłaszał trzyletni plan, gdy Stany Zjednoczone wprowadziły nową politykę celną wobec Chin. Przedsiębiorca oceniał, że LPP, zamawiające towary w Chinach na tym zyska.

– Może w bezpośredni sposób sytuacja ta spółki nie dotyka. Jednakże jak trochę pójdziemy dalej, globalna woja handlowa może spowolnić wzrost gospodarczy, tudzież doprowadzić do recesji i wtedy efekty drugiej rundy mogą być już dla spółki niekorzystne – mówi Tomasz Sokołowski.

– Z jednej strony jest możliwe, że w Chinach osłabionych rozgrywką ze Stanami Zjednoczonymi łatwiej będzie o tańsze dostawy, co w zasadzie obserwujemy już od jakiegoś czasu, choć bardziej w wyniku słabszego popytu z Zachodu i wewnętrznego rynku chińskiego – komentuje Wachełko.

– Z drugiej nadal mamy konsumenta słabszego, niż sugeruje rynek pracy i nie jest jasne, jak globalne zawirowania przełożą się na zachowania kupujących. Jeśli będziemy mieć do czynienia z globalną recesją, tanio kupiony w Chinach asortyment niekoniecznie musi znaleźć kupujących – dodaje. – Założyciel i prezes LPP prowadzi ten biznes już kilka dekad i wielokrotnie pokazał, że wie, co robi – zwraca też uwagę.

W wywiadzie dla „Parkietu” Marek Piechocki zasugerował, że skoro grupa podwoi przychody i EBITDA do 2027 r., to i podwoić powinna się wycena LPP na giełdzie. Czy ma rację?

– Co do zasady – tak. Otwartym pozostaje pytanie, jaki wskaźnik będą inwestorzy brali pod uwagę, wyceniając dany poziom EBITDA w 2027: – komentuje Sokołowski.

Plany finansowe LPP do 2027 r. pozytywnie zaskoczyły większość biur maklerskich, z którymi rozmawialiśmy. Dlatego też analitycy są zdania, że ostatnie dwa dni minionego tygodnia przyniosły zbyt silną przecenę walorów LPP. Chyba że ziści się czarny scenariusz globalnej recesji.

Wood: strategia spina się

Pozostało jeszcze 94% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Donald Tusk zapowiada wsparcie branży motoryzacyjnej
Biznes
OpenAI w Polsce. Namawia do złagodzenia unijnych reguł dla sztucznej inteligencji
Biznes
Miliarderzy odwracają się od Trumpa? „To, co ogłosił, jest głupie, błędne, arogancko skrajne, niekompetentne”
Biznes
OpenAI: Polska jest wśród globalnych liderów AI
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biznes
Liczba pocisków 155 mm w Polsce wywołała szok. Wkrótce będzie ich jednak więcej