Chatbot ChatGPT zyskuje płatne opcje. Czy warto skorzystać?

Choć podstawowa wersja tego narzędzia jest wciąż bezpłatna, to platforma rozwija GPT Store – z aplikacjami i usługami opartymi na sztucznej inteligencji. Trzeba już za nie zapłacić.

Publikacja: 20.06.2024 04:30

Użytkownicy, którzy nie chcą płacić, mają dostęp do flagowego modelu GPT-4o OpenAI

Użytkownicy, którzy nie chcą płacić, mają dostęp do flagowego modelu GPT-4o OpenAI

Foto: SEBASTIEN BOZON/AFP

Firma OpenAI stara się wycisnąć, ile może, ze swoich rewolucyjnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji i stale się rozwija o nowe funkcje. Niedawno wprowadzona opcja wspomnień pozwala zapisywać preferencje, dzięki czemu czaty są bardziej dostosowane do preferencji użytkownika. Wkrótce ChatGPT zyska ulepszony tryb głosowy, umożliwiający interakcję z platformą mniej więcej w czasie rzeczywistym.

OpenAI oferuje szereg planów ChatGPT, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych, skierowanych do klientów, od osób fizycznych po organizacje non profit, małe i średnie firmy, instytucje edukacyjne i przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja mocno rozpycha się w Polsce. Najnowsze dane

Użytkownicy, którzy nie chcą płacić, mają dostęp do flagowego modelu GPT-4o OpenAI, dającego odpowiedzi wzbogacone treścią z internetu, jak również dostęp do sklepu GPT oraz możliwość przesyłania plików i zdjęć czy zadawania pytań na temat przesłanych plików. Użytkownicy mogą również przechowywać preferencje czatu jako „wspomnienia” i korzystać z zaawansowanej analizy danych, funkcji ChatGPT, która może przeanalizować dane z plików, takich jak arkusze kalkulacyjne i pliki PDF.

ChatGPT ma wersje płatną

Bezpłatny plan ChatGPT ma jednak wady, w tym dzienne limity pojemności w modelu GPT-4o. Gdy użytkownik osiągnie limity, zostaje automatycznie – choć tymczasowo – przełączony na mniej wydajny model GPT-3.5 OpenAI.

Serwis TechCrunch zrobił zestawienie, na co można liczyć, wnosząc opłaty. Tak więc poszukujący wydajniejszego rozwiązania mogą za 20 dol. miesięcznie mieć ChatGPT Plus, który ma pięciokrotnie większą pojemność niż bezpłatny ChatGPT, a także wcześniejszy i priorytetowy dostęp do nowszych narzędzi, takich jak macOS OpenAI dla ChatGPT.

Czytaj więcej

Czy OpenAI stworzyła technologicznego dżina? "Korporacyjna telenowela" trwa

Ponadto abonenci ChatGPT Plus otrzymują ulepszoną funkcję analizy danych, wspieraną przez GPT-4o, która umożliwia tworzenie interaktywnych wykresów i tabel na podstawie zbiorów danych. Użytkownicy mogą przesyłać pliki do analizy bezpośrednio z Google Drive i Microsoft OneDrive lub ze swoich urządzeń.

Właściciele małej firmy mogą to mieć za 30 dol. za użytkownika miesięcznie lub 25 dol. za użytkownika miesięcznie, rozliczane rocznie dla maksymalnie 149 użytkowników. Powyżej tego poziomu są już opcje dla dużych firm, które mogą wybrać ChatGPT Enterprise, plan ChatGPT skierowany do korporacji. OpenAI nie publikuje ceny ChatGPT Enterprise, ale raportowany koszt wynosi około 60 dol. na użytkownika miesięcznie przy minimum 150 użytkownikach i 12-miesięcznej umowie.

ChatGPT dodaje funkcje prywatności

ChatGPT Enterprise dodaje funkcje prywatności i analizy danych „klasy korporacyjnej” do podstawowego ChatGPT, a także ulepszone opcje wydajności i dostosowywania. Dostępny jest przeznaczony do tego obszar roboczy i narzędzia do zarządzania sposobem, w jaki pracownicy w organizacji korzystają z ChatGPT.

Z kolei ChatGPT Edu, nowsza oferta OpenAI, zapewnia wersję ChatGPT zbudowaną dla uniwersytetów i studiujących na nich studentów, a także wykładowców, pracowników naukowych i zespołów operacyjnych kampusu. Ceny nie zostały jeszcze upublicznione ani nawet podane nieoficjalnie.

Czytaj więcej

Elon Musk skapitulował w wojnie o sztuczną inteligencję. Pogrążyły go maile

Jest także oferta OpenAI dla organizacji non profit, choć nie jest to oddzielna wersja systemu, a szereg zniżek dla kwalifikujących się organizacji. Organizacje non profit mogą uzyskać dostęp do zespołu ChatGPT po obniżonej cenie 20 dol. miesięcznie na użytkownika. Większe organizacje non profit mogą uzyskać 50 proc. zniżki na ChatGPT Enterprise, co daje około 30 dol. na użytkownika. Wymagania kwalifikacyjne są jednak dość rygorystyczne. Chociaż organizacje non profit z siedzibą w dowolnym miejscu na świecie mogą ubiegać się o zniżki, OpenAI nie przyjmuje obecnie wniosków od instytucji akademickich, medycznych, religijnych ani rządowych.

Firma OpenAI stara się wycisnąć, ile może, ze swoich rewolucyjnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji i stale się rozwija o nowe funkcje. Niedawno wprowadzona opcja wspomnień pozwala zapisywać preferencje, dzięki czemu czaty są bardziej dostosowane do preferencji użytkownika. Wkrótce ChatGPT zyska ulepszony tryb głosowy, umożliwiający interakcję z platformą mniej więcej w czasie rzeczywistym.

OpenAI oferuje szereg planów ChatGPT, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych, skierowanych do klientów, od osób fizycznych po organizacje non profit, małe i średnie firmy, instytucje edukacyjne i przedsiębiorstwa.

Pozostało 87% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Nowa Skoda Kodiaq. Liczą się konie mechaniczne czy design?
Tu i Teraz
Nowa Skoda Superb. Komfort w parze z technologią
Biznes
Amica chce wrócić do zysków. Nowa strategia producenta AGD
Biznes
Największe strachy małych przedsiębiorców. Czego się obawiają?
Biznes
Sztuczna inteligencja? Polskie firmy: Na razie podziękujemy