To druga edycja majówkowego badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Wienera. Wynika z niego, że w tym roku w domu podczas długiego weekendu zostanie 60 proc. Polaków. Dla porównania, dwa lata temu podobną decyzję podjęło 47 proc. badanych.
Kto pojedzie na majówkę i ile wyda
31 proc. ankietowanych planuje wyjazd krajowy (w 2022 r. było to 45 proc.), a 9 proc. wyjedzie na wycieczkę zagraniczną. Co więcej, 8 na 10 osób zorganizuje wyjazd na własną rękę, a 15 proc. planując wyjazd skorzysta z oferty biur podróży.
Zaledwie 9 proc. badanych zrezygnowało z majówkowych planów i zostanie w domu ze względu na niepewną sytuację na świecie. Spośród nich 10 proc. zrezygnowało z wyjazdu zagranicznego i zostanie w Polsce. Swoich majówkowych planów nie zmienił więcej niż co trzeci badany (32 proc.). Natomiast 48 proc. osób w ogóle nie planowało wyjazdu na majówkę i podtrzymuje tę decyzję.
Czytaj więcej
Najbardziej podrożały sosy, marynaty i przyprawy. Na zorganizowanie jednego spotkania przy grillu podczas majówki dwie trzecie Polaków chce wydać do 150 zł.
– Niepewność na świecie i jej możliwy wpływ na gospodarki nie zmieniły optymizmu Polaków w planowaniu majówki. Fakt, że jedynie 9 proc. respondentów zrezygnowało z zaplanowanych wcześniej wyjazdów, może być odzwierciedleniem ich silnej determinacji do utrzymania normalności. Chcemy odpocząć po okresach niepewności związanej z wojną w Ukrainie i zwiększonych wydatków spowodowanych wysoką inflacją. Należy jednak zauważyć, że prawie połowa respondentów nie planuje wyjazdu, będąc nadal ostrożna w kwestii wydatków lub preferuje inne formy spędzania wolnego czasu niż tradycyjne wyjazdy majówkowe – komentuje Rafał Juszkiewicz z Wienera.